Pralnia przy ulicy Radomskiej będzie otwarta dla oczekających na swoje rzeczy klientów
Nareszcie, pralnia mająca swoją siedzibę w centrum handlowym przy ulicy Radomskiej w Kielcach, zostanie otwarta dla czekających (od miesięcy) klientów.
Przypomnijmy. Pierwszy sygnał o tym, że pralnia nie działa, otrzymaliśmy na przełomie lutego i marca tego roku. To właśnie wtedy, do redakcji Echa Dnia zgłosiła się czytelniczka z prośbą o interwencję. Jak twierdziła, w pierwszej połowie lutego w pralni "na Radomskiej" pozostawiła parę rzeczy do wyczyszczenia. Kilka dni później - po wykonanej usłudze - chciała je stamtąd odebrać. Wówczas okazało się, że lokal jest zamknięty i nie ma żadnej informacji kiedy znów będzie otwarty. Postanowiła zadzwonić pod numer telefonu znaleziony w internecie, jednak nikt nie odpowiadał. Podobnie sytuacja wyglądała wtedy, gdy wybrała numer do sieci pralni Panda (do której, według informacji - przynależała również pralnia w Kielcach). Po sygnale czytelniczki udaliśmy się na miejsce.
Rzeczywiście, lokal był zamknięty "na cztery spusty". Żaluzje zaciągnięte i żadnej informacji na miejscu. Postanowiliśmy zapytać okolicznych sprzedawców, czy nie wiedzą co się stało. Nikt nie potrafił udzielić odpowiedzi na to pytanie. Podkreślali jednak, że wiele osób - podobnie jak my - pyta o pralnię, bo zostawiło tam swoje rzeczy.
O komentarz w sprawie poprosiliśmy też Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Dariusza Pyka, który wiedział już o sprawie i podjął pierwsze kroki, ku jej rozwiązaniu.
Więcej, przeczytasz tutaj:
17 maja 2023 roku powróciliśmy do sprawy pralni przy Radomskiej. W międzyczasie, do naszej redakcji spływały kolejne sygnały od zaniepokojonych klientów. Jak pisano w jednym z listów: "(..)Moi teściowie emeryci, pozostawili w pralni rzeczy do prania i zapłacili znaczną dla nich kwotę pieniędzy. Zostali bez pieniędzy oraz stracili w zajściu koce na których im zależało. (...)" (pisownia oryginalna - red.)
O komentarz w sprawie ponownie poprosiliśmy Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Dariusza Pyka.
- Do mojego biura również docierały sygnały dotyczące tej pralni i problemów z ewentualnym odbiorem ubrań, które tam trafiły w celu wykonania usługi. Podjąłem czynności zmierzające do wyjaśnienia sytuacji. Skierowałem oficjalne wystąpienie do firmy Vector S.A., która jest właścicielem tej pralni, o udzielenie mi informacji. W treści odpowiedzi jaką uzyskałem, dowiedziałem się, że firma prowadzi rozmowy ze sklepem Auchan w celu udostępnienia lokalu, do możliwości odbioru towaru, który tam się znajduje
- informował w maju rzecznik, Dariusz Pyk.
Przy lokalu, gdzie jeszcze w lutym mieściła się pralnia, pojawiła się także tabliczka z komunikatem Auchan Polska:
"Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, nie prowadzi działalności usługowej w postaci pralni chemicznej. Dane podmiotu, który jest w posiadaniu Państwa odzieży znajdują się na otrzymanym paragonie. Uprzejmie prosimy o kontakt bezpośrednio z tym podmiotem i ustalenie terminu zwrotu odzieży."
Czytaj więcej tutaj: Pralnia przy ulicy Radomskiej w Kielcach wciąż pozostaje zamknięta. Sytuacja jest patowa! Co na to Miejski Rzecznik Konsumentów?
Dobra wiadomość dla klientów pralni w Kielcach
Po wielu tygodniach niepewności i bezskutecznych próbach kontaktu, na pralni przy Radomskiej, pojawił się ważny dla klientów komunikat. Oto jego treść:
"Szanowni Państwo, właściciele rzeczy pozostawionych firmie Vector S.A. działającej pod logo Pralnia Panda proszeni są o odbiór swojego mienia w dniach:
16.06.2023 (piątek) w godzinach: 14-16
20.06.2023 (wtorek), w godzinach: 12-14
Rzeczy będą wydawane w lokalu, w którym mieściła się Pralnia Panda.
Odbiór rzeczy będzie możliwy po przedstawieniu dokumentu potwierdzającego przekazanie mienia firmie Vector S.A."
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?