Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pralnia przy ulicy Radomskiej w Kielcach wciąż pozostaje zamknięta. Sytuacja jest patowa! Co na to Miejski Rzecznik Konsumentów?

Aleksandra Boruch
Aleksandra Boruch
Wideo
od 16 lat
Od kilku miesięcy pralnia zlokalizowana w Centrum Handlowym przy ulicy Radomskiej w Kielcach jest nieczynna. O tej sprawie, "Echo Dnia" informowało po raz pierwszy na początku marca. Niestety, od tamtej pory niewiele się zmieniło, a klienci pralni od wielu tygodni nie mogą odebrać stamtąd swoich rzeczy. Czy jest szansa na szybkie rozwiązanie sprawy? O to między innymi, pytamy Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Dariusza Pyka. Okazało się, że on sam także czeka na odbiór swoich rzeczy...

Pralnia przy ulicy Radomskiej w Kielcach nadal pozostaje zamknięta. Co z rzeczami klientów?

Przypomnijmy, pod koniec lutego 2023 roku do redakcji "Echa Dnia" zgłosiła się jedna z mieszkanek Kielc, a jednocześnie klientek pralni zlokalizowanej w Centrum Handlowym Auchan przy ulicy Radomskiej w Kielcach. Nasza czytelniczka poinformowała, że od blisko 3 tygodni pralnia, w której pozostawiała swoje rzeczy, jest nieczynna. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pralnia została zamknięta z dnia na dzień, bez żadnego wcześniejszego komunikatu...

- Od prawie trzech tygodni nie mogę odebrać dwóch rzeczy, które oddałam do pralni przy ulicy Radomskiej. Co mam zrobić? Jak je odzyskać? Sama widziałam, że w pralni było jeszcze wiele rzeczy do odbioru. Próbowałam dodzwonić się na podane numery telefonu - bezskutecznie. Przy punkcie nie ma i nie było żadnej informacji o zamknięciu. Pytałam również w okolicznych sklepach - nikt nic nie wie. Już trzy razy byłam na miejscu, spotykałam osoby, które także pytały czy wiadomo co się stało i czy pralnia zostanie otwarta. Mam nadzieję, że wkrótce ruszy

- relacjonowała pod koniec lutego nasza czytelniczka.

Dodała, że rzeczy do czyszczenia oddała tam 10 lutego.

Nasza redakcja także wielokrotnie próbowała dodzwonić się do pralni, wybierając numery podane w wyszukiwarce Google oraz na stronie facebookowej pralni. Dzwoniąc na numer komórkowy, wciąż słyszymy następujący komunikat: "Dzień dobry. Tu Pralnia Panda Kielce Real. Prosimy o ponowny kontakt telefoniczny. W tym momencie nie możemy odebrać telefonu. Dziękujemy. Do widzenia."

Wybierając numer stacjonarny dowiadujemy się, że: "Nie ma takiego numeru". Podobna sytuacja pojawia się, gdy telefonujemy do sieci pralni Panda.

Pralnia nieczynna - Co z ubraniami klientów?

Po pierwszym zgłoszeniu, do naszej redakcji zaczęły spływać kolejne sygnały od zaniepokojonych klientów pralni, którzy także pragną odzyskać swoje rzeczy.

We fragmencie jednego z ostatnich listów czytamy: "(..)Moi teściowie emeryci, pozostawili w pralni rzeczy do prania i zapłacili znaczną dla nich kwotę pieniędzy. Zostali bez pieniędzy oraz stracili w zajściu koce na których im zależało. (...)" (pisownia oryginalna)

O komentarz w sprawie ponownie poprosiliśmy Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Dariusza Pyka. Czy udało się coś ustalić?

- Do mojego biura również docierały sygnały dotyczące tej pralni i problemów z ewentualnym odbiorem ubrań, które tam trafiły w celu wykonania usługi. Podjąłem czynności zmierzające do wyjaśnienia sytuacji. Skierowałem oficjalne wystąpienie do firmy Vector S.A., która jest właścicielem tej pralni, o udzielenie mi informacji. W treści odpowiedzi jaką uzyskałem, dowiedziałem się, że firma prowadzi rozmowy ze sklepem Auchan w celu udostępnienia lokalu, do możliwości odbioru towaru, który tam się znajduje

- informował na wstępie rzecznik, Dariusz Pyk.

Jak dodał, taką odpowiedź od firmy otrzymał 19 kwietnia.

- Dotychczas, nie mam dalszych informacji co do efektów tych rozmów. Myślę, że pod koniec maja będę ponownie występował do firmy w celu uzyskania dalszych informacji i wyjaśnień

- mówił Dariusz Pyk.

Patowa sytuacja

Co w tej chwili mogą zrobić klienci pralni? Niestety niewiele...

- Niewiele możemy w tym momencie zrobić. Musimy czekać na rozstrzygnięcie rozmów między dwoma podmiotami, które prawdopodobnie znajdują się w jakimś konflikcie, który uniemożliwia normalne korzystanie z tej pralni. Mam nadzieję, że po wyjaśnieniu całej sytuacji, będziemy mogli spokojnie odebrać swoje rzeczy w stanie nienaruszonym. Natomiast nie wiadomo, jak długo to jeszcze może potrwać. Miejmy nadzieję, że nie będzie to zbyt odległy czas

- komentował nasz rozmówca.

W rozmowie z panem rzecznikiem okazało się, że on sam również jest klientem pralni przy ulicy Radomskiego. Dlatego tym bardziej, potrafi się wczuć w sytuację oczekujących na zwrot swoich rzeczy klientów.

- Również jestem klientem tej pralni. Również moje rzeczy tam się znajdują, dlatego także jestem zainteresowany tym, aby jak najszybciej je odzyskać - zdradził Miejski Rzecznik Konsumentów, Dariusz Pyk.

Warto dodać, że od jakiegoś czasu przed pralnią stoi tablica z komunikatem Auchan Polska. Oto jego treść:

"Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, nie prowadzi działalności usługowej w postaci pralni chemicznej. Dane podmiotu, który jest w posiadaniu Państwa odzieży znajdują się na otrzymanym paragonie. Uprzejmie prosimy o kontakt bezpośrednio z tym podmiotem i ustalenie terminu zwrotu odzieży."

Mimo to, z prośbą o szerszy komentarz, zwróciliśmy się bezpośrednio do Auchan Polska Sp. z o.o. Czekamy na odpowiedź.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kielce.naszemiasto.pl Nasze Miasto