Dramat z rejestracją samochodów w Kielcach. Ludzie są oburzeni (ZDJĘCIA)

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Kielczanie nie mogą zarejestrować zakupu samochodu czy zgłosić sprzedaży starego wozu w Urzędzie Miasta w Kielcach. Do ratusza nie ma możliwości wejścia bez wcześniejszego umówienia terminu przez telefon albo drogą mailową. Kielczanie zgłaszają, że nie mogą się dodzwonić a wizyty ustalane przez internet także są praktycznie nieosiągalne.

- Chciałem zgłosić sprzedaż samochodu, ale nie jest to możliwe przez epuap. Na telefony urzędu nie można się dodzwonić – napisał do nas Czytelnik. - Dlaczego nie działają te usługi? Sprawy nie mogę załatwić od maja.

Wielu Czytelników z Kielc interweniuje w podobnych sprawach. Nie mogą zarejestrować nowego samochodu czy sprzedaży starego.

- Przez kilka dni dzwoniłem do ratusza od godziny 7.30 jak tylko urząd się otwiera. Cały czas jest zajęte. Gdy się już dodzwoniłem, to terminy wizyty na następny dzień były już zajęte. Co dziwnie, nie można się umówić na załatwienie sprawy za tydzień czy za miesiąc. Dlaczego? Terminy są wyznaczane tylko z dnia na dzień. Podobnie jest z umawianiem przez internet - dodaje inny Czytelnik.

Skargi wpływają też do radnych.

Przewodniczący Rady Miasta Kamil Suchański przyznaje, że dostaje szereg sygnałów od mieszkańców o trudnościach w załatwieniu spraw w Wydziale Komunikacji Dostępne terminy w rejestracji internetowej wyczerpują się codziennie w ciągu kilku minut od ich uruchomienia. Umówienie wizyty telefonicznie jest praktycznie dla większości interesantów niemożliwe. Znane są przykłady o kilkudziesięciu, a nawet kilkusetnych bezskutecznych próbach dodzwonienia się na wskazane numery telefonów.
Pomysł na rozwiązanie problemu ma przewodniczący Rady Miasta, Kamil Suchański i złożył w tej sprawie interpelację.

Proponuje uruchomienie dodatkowych stanowisk obsługi w Urzędzie Miasta Kielce na Rynku, w wydłużenie godzin pracy Wydziału Komunikacji do godziny 18 (obecnie Wydział pracuje od 7:30 do 15:30, przyjmuje interesantów od 8 do 14:30) oraz uruchomienie dodatkowych stanowisk w Urzędzie Miasta na ulicy Szymanowskiego i Strycharskiej.

Proponuje także otwarcie Wydziału Komunikacji dla interesantów w soboty.

Przewodniczący przypomina, że w programie wyborczym prezydenta było uruchomienie punktów obsługi mieszkańców w galeriach handlowych i apeluje o pilną realizację tych zapowiedzi.

Ratusz odpowiada

Rzecznik prasowy prezydenta Kielc, Tomasz Porębski przyznaje, że terminy wizyt w Wydziale Komunikacji rozchodzą się wciągu kilku minut.

- Obecnie można się umówić wyłącznie z dnia na dzień. Nowe terminy wizyt są dodawane każdego dnia roboczego o godzinie 7.30. W danym dniu można umówić się jedynie na dzień bieżący lub następny dzień roboczy. Popyt na terminy jest tak duży, że są rozdysponowane w ciągu 2-3 minut (przez formularz internetowy) oraz przez około jedną godzinę w dystrybucji telefonicznej - informuje.

Z powodów technicznych klientom oddana jest tylko jedna linia telefoniczna, przez którą umawiane są wizyty w urzędzie.

Dlaczego interesanci nie mogą być umawiani na odleglejsze terminy wizyt?

- Wciąż trwa pandemia i w sytuacji, gdy pracownicy Wydziału Komunikacji musieliby być gremialnie poddani kwarantannie, wówczas trzeba by odwołać umówione wizyty. W pandemii, część pracowników Wydziału korzysta z opieki nad dziećmi i z tego powodu stan osobowy jest niestabilny – dodaje.

Informuje, że obecnie znacznie więcej spraw wpływa drogą pocztową i wnioski te również muszą być realizowane, a w sytuacji niestabilnej obsady osobowej mógłby pojawić się problem z ich terminowym załatwieniem.

Urzędnicy szacują, że wprowadzenie rezerwacji dalszych terminów sprawiłoby, że niektórzy musieliby czekać na wizytę ponad 3 miesiące. - Przy tak odległych terminach wizyt klienci nadal byliby niezadowoleni. Część z nich nie zgłaszałaby się do ratusza. Blokowane i niewykorzystane terminy dodatkowo wpływałyby na zwiększenie niewydolności systemu - mówi.

Mimo tego w Wydziale Komunikacji trwają jednak prace nad modyfikacją systemu umawiania wizyt na terminy wykraczające poza następny dzień roboczy.

- Obecnie wszystkie Wydziały Komunikacji w Polsce przeżywają oblężenie - zarówno z powodów zaległości, jak i z konieczności bezpiecznej obsługi klientów, jak również zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników Wydziału, a to bezpośrednio wpływa na mniejszą wydajność obsługi Klientów - podkreśla rzecznik.

Przypomina, że wiele osób może skorzystać z drogi elektronicznej lub pocztowej, aby złożyć zawiadomienia o zbyciu lub o nabyciu pojazdu „krajowego” bez konieczności wizyty w Wydziale Komunikacji.

Interpelacja Pana Przewodniczącego Kamila Suchańskiego trafiła do dyrekcji Wydziału Komunikacji, która wkrótce przekaże pełną informację na wskazane propozycje.

Śmiercionośny wybuch w Bejrucie

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan Kowalski

Załatwiałem już trzy rejestracje samochodu. Wszystko OK. Lepiej jak było. Przychodzę i załatwiam sprawę w 10min bez czekania!!! Niech już tak zostanie!!! Ci co nie umieją się umówić niech przesiądą się na rower!!! :)

K
Kroszet

Od dwóch miesięcy próbuję się dodzwonić do urzędu. Od 7.30 do 10.50 zajęte. Numer wybierałam co 2 minuty. O 10.50 jest sygnał wołania! Super, w końcu się udało! Pani w słuchawce mówi, że niestety już nie ma miejsc na kolejny dzień, proszę dzwonić jutro. Jutro było podobnie. Tylko się nie dodzwoniłam wcale. Koszmar! Ludzie nie mogą sobie brać wolnego z dnia na dzień. Mając urlop tygodniowy, nie można się dodzwonić i załatwić sprawy. To jest karygodne. A wygląda na to, że pani ma odłożoną słuchawkę w czasie, kiedy można dzwonić, by się umówić. Zero szacunku dla petentów, dzięki którym urząd działa. Nie da się codziennie nic nie robić od 7.30 do 11.00 i próbować dodzwonić. W tym czasie ludzie mają różne obowiązki.

M
Maja

Rejestrowałam dwa samochody( w maju i czerwiecu) i bez problemu tuż po 7.30 dodzwoniłam się do urzędu. A jeśli chodzi o wyrejestrowanie to kopia umowy i wypełniony druk zbycia można wrzucać do skrzynki, nie rozumiem tych pretensji. W styczniu żeby zarejestrować samochód stałam od 6.30 pod urzędem i dopiero po 10 wyszłam z tablicami, teraz jest dużo sprawniej. Jedyna uwaga to zbyt długi odstęp między petentami,

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3