Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dramat z rejestracją samochodów w Kielcach. Ludzie są oburzeni (ZDJĘCIA)

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Kielczanie nie mogą zarejestrować zakupu samochodu czy zgłosić sprzedaży starego wozu w Urzędzie Miasta w Kielcach. Do ratusza nie ma możliwości wejścia bez wcześniejszego umówienia terminu przez telefon albo drogą mailową. Kielczanie zgłaszają, że nie mogą się dodzwonić a wizyty ustalane przez internet także są praktycznie nieosiągalne.

- Chciałem zgłosić sprzedaż samochodu, ale nie jest to możliwe przez epuap. Na telefony urzędu nie można się dodzwonić – napisał do nas Czytelnik. - Dlaczego nie działają te usługi? Sprawy nie mogę załatwić od maja.

Wielu Czytelników z Kielc interweniuje w podobnych sprawach. Nie mogą zarejestrować nowego samochodu czy sprzedaży starego.

- Przez kilka dni dzwoniłem do ratusza od godziny 7.30 jak tylko urząd się otwiera. Cały czas jest zajęte. Gdy się już dodzwoniłem, to terminy wizyty na następny dzień były już zajęte. Co dziwnie, nie można się umówić na załatwienie sprawy za tydzień czy za miesiąc. Dlaczego? Terminy są wyznaczane tylko z dnia na dzień. Podobnie jest z umawianiem przez internet - dodaje inny Czytelnik.

Skargi wpływają też do radnych.

Przewodniczący Rady Miasta Kamil Suchański przyznaje, że dostaje szereg sygnałów od mieszkańców o trudnościach w załatwieniu spraw w Wydziale Komunikacji Dostępne terminy w rejestracji internetowej wyczerpują się codziennie w ciągu kilku minut od ich uruchomienia. Umówienie wizyty telefonicznie jest praktycznie dla większości interesantów niemożliwe. Znane są przykłady o kilkudziesięciu, a nawet kilkusetnych bezskutecznych próbach dodzwonienia się na wskazane numery telefonów.
Pomysł na rozwiązanie problemu ma przewodniczący Rady Miasta, Kamil Suchański i złożył w tej sprawie interpelację.

Proponuje uruchomienie dodatkowych stanowisk obsługi w Urzędzie Miasta Kielce na Rynku, w wydłużenie godzin pracy Wydziału Komunikacji do godziny 18 (obecnie Wydział pracuje od 7:30 do 15:30, przyjmuje interesantów od 8 do 14:30) oraz uruchomienie dodatkowych stanowisk w Urzędzie Miasta na ulicy Szymanowskiego i Strycharskiej.

Proponuje także otwarcie Wydziału Komunikacji dla interesantów w soboty.

Przewodniczący przypomina, że w programie wyborczym prezydenta było uruchomienie punktów obsługi mieszkańców w galeriach handlowych i apeluje o pilną realizację tych zapowiedzi.

Ratusz odpowiada

Rzecznik prasowy prezydenta Kielc, Tomasz Porębski przyznaje, że terminy wizyt w Wydziale Komunikacji rozchodzą się wciągu kilku minut.

- Obecnie można się umówić wyłącznie z dnia na dzień. Nowe terminy wizyt są dodawane każdego dnia roboczego o godzinie 7.30. W danym dniu można umówić się jedynie na dzień bieżący lub następny dzień roboczy. Popyt na terminy jest tak duży, że są rozdysponowane w ciągu 2-3 minut (przez formularz internetowy) oraz przez około jedną godzinę w dystrybucji telefonicznej - informuje.

Z powodów technicznych klientom oddana jest tylko jedna linia telefoniczna, przez którą umawiane są wizyty w urzędzie.

Dlaczego interesanci nie mogą być umawiani na odleglejsze terminy wizyt?

- Wciąż trwa pandemia i w sytuacji, gdy pracownicy Wydziału Komunikacji musieliby być gremialnie poddani kwarantannie, wówczas trzeba by odwołać umówione wizyty. W pandemii, część pracowników Wydziału korzysta z opieki nad dziećmi i z tego powodu stan osobowy jest niestabilny – dodaje.

Informuje, że obecnie znacznie więcej spraw wpływa drogą pocztową i wnioski te również muszą być realizowane, a w sytuacji niestabilnej obsady osobowej mógłby pojawić się problem z ich terminowym załatwieniem.

Urzędnicy szacują, że wprowadzenie rezerwacji dalszych terminów sprawiłoby, że niektórzy musieliby czekać na wizytę ponad 3 miesiące. - Przy tak odległych terminach wizyt klienci nadal byliby niezadowoleni. Część z nich nie zgłaszałaby się do ratusza. Blokowane i niewykorzystane terminy dodatkowo wpływałyby na zwiększenie niewydolności systemu - mówi.

Mimo tego w Wydziale Komunikacji trwają jednak prace nad modyfikacją systemu umawiania wizyt na terminy wykraczające poza następny dzień roboczy.

- Obecnie wszystkie Wydziały Komunikacji w Polsce przeżywają oblężenie - zarówno z powodów zaległości, jak i z konieczności bezpiecznej obsługi klientów, jak również zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników Wydziału, a to bezpośrednio wpływa na mniejszą wydajność obsługi Klientów - podkreśla rzecznik.

Przypomina, że wiele osób może skorzystać z drogi elektronicznej lub pocztowej, aby złożyć zawiadomienia o zbyciu lub o nabyciu pojazdu „krajowego” bez konieczności wizyty w Wydziale Komunikacji.

Interpelacja Pana Przewodniczącego Kamila Suchańskiego trafiła do dyrekcji Wydziału Komunikacji, która wkrótce przekaże pełną informację na wskazane propozycje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kielce.naszemiasto.pl Nasze Miasto