Niebezpieczne przejście przez drogę krajową w Kielcach
- Mieszkam w pobliżu i patrzę z przerażeniem, co się dzieje na tym przejściu – mówi Czytelnik. - Zapala się zielone światło dla pieszych na jednej jezdni. Trwa ono bardzo krótko. Grupa dzieci, która idzie do szkoły albo wraca z niej, najmniejsze są z rodzicami przechodzi i staje na pasie rozdziału między jezdniami, ponieważ na drugiej jezdni jest czerwone światło. Kilkanaście osób albo więcej ciśnie się na wąskim pasku chodnika a za ich plecami pędzą samochody, także tiry i na jezdni przed nimi jest taka sama sytuacja. Dzieci stoją wciśnięte w matki, babcie, boją się, jest straszny huk i hałas. Wystarczy chwila nieuwagi jednego kierowcy i rozpędzony samochód wpada w grupę ludzi i zmiata wszystkich stojących. To bardzo bezpieczne miejsce i potrzebne są zmiany.
Czytelnik sugeruje, że zielone światło dla pieszych powinno się świecić jednocześnie dla obu jezdni. - Wtedy grupa oczekujących mogłaby je pokonać na jeden raz i nie czekać na przejście między bardzo ruchliwymi jezdniami. Apeluję do Miejskiego Zarządu Dróg o zmiany. Gdy dojdzie do tragedii, to będzie na nie za późno – dodaje.
Drogowcy przyznają, że znają problem i planują poprawę bezpieczeństwa.
Aleja Solidarności stanowi ciąg drogi krajowej o dużym natężeniu ruchu. Sygnalizacja świetlna w rejonie skrzyżowania z ulicą Leszczyńską została skorelowana tak, aby jak najmniej hamować przepływ samochodów i osiągnąć efekt najbardziej zbliżony do „zielonej fali” – mówi Jarosław Soboń, zastępca dyrektora w Miejskim Zarządzie Dróg w Kielcach. - Każda sekunda, w czasie której mogą przejechać samochody jest bardzo ważna, bo unikamy w ten sposób tworzenia się korków, które już są obserwowane w godzinach szczytu komunikacyjnego, a ponadto dzięki temu ruch ponowie udrażnia się płynniej. Pas rozdziału między jezdniami, na którym czekają piesi jest normatywny, choć może powodować odczucie, że za wąski i dlatego postaramy się to zmienić. Na alei Solidarności, w rejonie ulicy Niskiej będzie budowana trasa rowerowa i w ramach tej inwestycji chcemy przemodelować pas drogowy i maksymalnie wydłużyć chodnik rozdzielający jezdnie, na którym czekają piesi na zmianę światła. Te prace zostaną wykonane w tym roku. Rozważymy też montaż barierek, jednak należy mieć na uwadze, że takie rozwiązanie ma swoich przeciwników, ponieważ ogranicza kierowcom widoczność.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?