Niebezpiecznie na ścieżce rowerowej w centrum Kielc przy Silnicy. Radny proponuje przeniesienie drogi. Ratusz mówi, że to niemożliwe

red
Niebezpiecznie na ścieżce rowerowej w centrum Kielc przy Silnicy. Radny proponuje przeniesienie drogi. Ratusz mówi, że to niemożliwe
Niebezpiecznie na ścieżce rowerowej w centrum Kielc przy Silnicy. Radny proponuje przeniesienie drogi. Ratusz mówi, że to niemożliwe
Udostępnij:
Radny Maciej Bursztein zwrócił się do prezydenta Kielc Bogdana Wenty o rozważenie korekty przebiegu drogi rowerowej na wysokości budynku Promenada Solna, pomiędzy ulicami Solną i Sienkiewicza. Obecnie rowerzyści przejeżdżają tuż obok ogródków gastronomicznych, często pomiędzy spacerującymi pieszymi. Co na to Urząd Miasta? Jest odpowiedź.

Kwestię zmiany organizacji ruchu pieszo-rowerowego w tym miejscu radny poruszył w swojej interpelacji do prezydenta Kielc. W piśmie podkreślił przede wszystkim względy bezpieczeństwa, zarówno dla rowerzystów jak i pieszych.

- Na wysokości Promenady Solna panuje bardzo duży ruch pieszych i rowerzystów, a po stronie zachodniej są dodatkowo umiejscowione ogródki gastronomiczne. Powoduje to liczne niebezpieczne sytuacje i zagrożenie dla pieszych – zwracał uwagę radny Maciej Bursztein.

Wystarczy kilka minut spaceru wzdłuż promenady, żeby zobaczyć to, o czym mówi radny. Rowerzyści są zmuszeni przejeżdżać slalomem pomiędzy licznymi pieszymi, a dodatkowo tuż obok stołują się klienci tutejszych restauracji i kawiarni, a pomiędzy stolikami i ścieżką rowerową przechodzą kolejni chętni na posiłek, wraz z obsługą lokali. Tłoczno jest tu zwłaszcza w ciepłe popołudnia i weekendy.

- Proponuję przeniesienie drogi dla rowerów na wschodni brzeg Silnicy. Panuje tam znacznie mniejszy ruch i nie ma ogródków. Taki przebieg drogi dla rowerów będzie znacznie wygodniejszy i bezpieczniejszy dla wszystkich uczestników ruchu – podkreślił radny.

Wiceprezydent Bożena Szczypiór odpowiedziała negatywnie na propozycję radnego, która w międzyczasie zdobyła duże poparcie wśród kielczan. W odpowiedzi na interpelację podkreślono, że ścieżka rowerowa po zachodniej stronie Silnicy stanowi spójny ciąg rowerowy z pozostałymi fragmentami drogi rowerowej biegnącej wzdłuż tej rzeki, które razem tworzą "Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo".

"Po drugiej wschodniej stronie Silnicy znajduje się natomiast ciąg pieszo-jezdny, nie jest więc możliwe usytuowanie na nim dodatkowej, wydzielonej ścieżki rowerowej, obsługuje on bowiem głównie przyległe nieruchomości" – czytamy w odpowiedzi magistratu.

Obowiązek zapewnienia płynności ruchu pieszego na odcinku Promenada Solna zdaniem Urzędu Miasta spoczywa na właścicielach nieruchomości. W odpowiedzi na pismo Macieja Burszteina powołano się na miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

"Zgodnie z projektem zagospodarowania Bulwaru Solna płynność ruchu pieszego generowanego przez przyległą zabudowę apartamentową, jak również bezpieczny dostęp do usytuowanych tam lokali usługowych, handlowych i gastronomicznych, należy zapewnić poprzez chodniki wykonane na terenie tych nieruchomości" – napisano w dokumencie.

Miasto zamierza jednak zaproponować pewną alternatywę dla tej sytuacji i dopuścić ruch rowerowy na wschodnim brzegu Silnicy. Dzięki temu rowerzyści będą mogli wybrać alternatywną trasę. Jednak "całkowita rezygnacja lub zmiana ścieżki rowerowej na rzecz chodnika, we wskazanej lokalizacji, wiąże się z wykluczeniem rowerzystów, wynikającym z ograniczania możliwości dojazdu do nieruchomości, punktów gastronomicznych, handlowych " – podkreśliła Bożena Szczypiór w odpowiedzi na interpelację radnego.

Rozmowy dotyczące proponowanych zmian mają zostać przeprowadzone w najbliższym czasie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Kolejny krok krok do reparacji dla Polski - video flesz

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Dobrze, że Warszawa to nie Kielce bo przez Łazisnki poprowadziliby Green Velo 🤦‍♀️ W Kielcach nie ma kultury spacerowania, wstąpienia do restauracji, kafejki. Dobrze, że przy Silnicy przy promenadzie są restauracje , ogródki. Gdzie mają być jak nie przy terenie deptakowo- parkowym. ? Rowery niech jadą trasami turystycznymi po obrzeżach miasta.
K
Kalosz
12 sierpnia, 8:22, Gość:

Czyli jak rozumiem zwiększenie bezpieczeństwa polega na tym, że na pieszych po stronie lewej będą oprócz samochodów będą wpadać rowerzyści. To jest skandal, żeby z deptaka nie można było przedostać się do parku. W którym mieście ścieżka rrowerowa przecina ścisłe centrum- deptak !?

Chyba w każdym. Jednak tylko w Kielcach stanowi to jakiś problem. Widać też tu tzw patodeweloperke, po co budować jakiś dodatkowy chodnik, skoro ten skrawek ziemi można sprzedać pod usługi?

G
Gość
Czyli jak rozumiem zwiększenie bezpieczeństwa polega na tym, że na pieszych po stronie lewej będą oprócz samochodów będą wpadać rowerzyści. To jest skandal, żeby z deptaka nie można było przedostać się do parku. W którym mieście ścieżka rrowerowa przecina ścisłe centrum- deptak !?
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie