- Co roku wpływa około 130 wniosków. W tym roku złożono ich 57. Zachęcam kolejnych mieszkańców do skorzystania z dofinansowania – informuje Ryszard Muciek, dyrektor Wydziału Usług komunalnych i Zarządzania Środowiskiem w kieleckim ratuszu.
Wniosek mogą złożyć właściciele posesji, na której płyty eternitowe znajdują się na powierzchni dachu czy elewacji budynku. Z dofinansowania można skorzystać także, gdy płyty w latach poprzednich zostały zdemontowane lub zakupione i nigdy niewykorzystane.
Wniosek jest sprawdzany i zatwierdzany przez komisję. Następnie wykaz nieruchomości przekazywany firmie, która kontaktuje się z właścicielem nieruchomości i ustalana z nim termin wykonania usługi. Wykonawca wystawia fakturę, za którą płaci Urząd Miasta.
- Firma, która wygrała przetarg ma za zadanie zdemontować elementy azbestowe, załadować, przetransportować i przekazać do unieszkodliwiania. Finansujemy usuwanie wyrobów azbestowych w postaci płyt płaskich, falistych oraz rur z pionów kanalizacji deszczowej – informuje Anna Czechowska z Wydziału Usług Komunalnych i Zarządzania Środowiskiem.
Realizacja Programu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest trwa w Kielcach od 2008 roku.
Z ostatniej inwentaryzacji wykonanej w Kielcach w 2015 roku wynika, że w naszym mieście znajduje się 5015 ton wyrobów azbestowych. Od 2008 roku do 2016 usunięto 2145 ton.
Przez ostatnie lata ratusz rezerwował na usuwanie azbestu 350 tysięcy złotych, w 2017 roku przewidziano na ten cel 200 tysięcy złotych.
Nabór wniosków trwa do 30 sierpnia, a ich realizacja do 30 września.
Michał Probierz o Ekstraklasie i Euro
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?