Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zamknęli przejazd dla rowerzystów przez skrzyżowanie w centrum Kielc bez powodu. Wykonawca inwestycji musi usunąć zapory

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Na skrzyżowaniu alei IX Wieków Kielc, Kościuszki i Starodomaszowskiej  w Kielcach zamknięto przejazdy rowerowe mimo że nie są prowadzone żadne prace.

Zobacz kolejne zdjęcia
Na skrzyżowaniu alei IX Wieków Kielc, Kościuszki i Starodomaszowskiej w Kielcach zamknięto przejazdy rowerowe mimo że nie są prowadzone żadne prace. Zobacz kolejne zdjęcia Krzysztof Krogulec
Na skrzyżowaniu alei IX Wieków Kielc, Kościuszki i Starodomaszowskiej w Kielcach zamknięto przejazdy rowerowe. Rowerzyści się denerwują, ponieważ nie widać żadnych prac, które tłumaczyłyby ustawienie zapór.

Bariery na trasie rowerowej w centrum Kielc

- Bariery na przejazdach rowerowych w centrum miasta stoją od kilku dni. Nic się nie dzieje w tych miejscach, nie widać żadnych prac drogowych, więc dlaczego wprowadzono takie utrudnienie? – zastanawia się Czytelnik. - Rowerzyści sami odsunęli niektóre zapory

Utrudnienie ma związek z wprowadzaniem w Kielcach ITS czyli Inteligentnego Systemu Transportowego.

- Wykonawca miał prowadzić prace na tym skrzyżowaniu, związane z jego przebudową i dlatego zamknął przejazdy rowerowe. Niestety nie dopełnił pewnych formalności. Myśleliśmy, że uzupełni dokumenty w ciągu dwóch, trzech dni i dlatego bariery nie zostały zdemontowane. Okazało się, że potrzebuje więcej czasu, więc dostał polecenie natychmiastowego usunięcia zapór - informuje Andrzej Cichoń, inżynier kontraktu.

Przebudowa 61 skrzyżowań w ramach Inteligentnego Systemu Transportowego w Kielcach miała się zakończyć w sierpniu. Wiadomo, że termin nie zostanie dotrzymany, a inwestycja na pewno nie będzie gotowa się w tym roku.

Co to jest Inteligentny System Transportowy?

Inteligentny System Transportowy czyli ITS będzie sterował ruchem na kieleckich ulicach, tak aby tworzyło się jak najmniej korków. Ma on usprawnić funkcjonowanie transportu w mieście i nadać priorytet komunikacji zbiorowej. Na przykład autobus jest opóźniony i system tak zmienia cykl świateł, że może się przemieszczać szybciej, bez stania na skrzyżowaniach.

Wszystkie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną będą wyposażone w czujniki i kamery (będzie ich około 200) rejestrujące natężenie ruchu, czy prędkość pojazdów, a obraz z nich będzie przesyłany do Centrum Zarządzania Ruchem Drogowym. Inżynierowie ruchu będą obserwować na kamerach, co się dzieje w mieście i ewentualnie interweniować. Na głównych ulicach zostaną zamontowane elektroniczne tablice o zmiennej treści, na których będą wyświetlane informacje o czasie przejazdu daną trasą oraz drogami alternatywnymi. Na początek będzie ich siedem, a lokalizacje ustalą projektanci.

System jest otwarty i istnieje możliwość dołączenia do niego kolejnych skrzyżowań w miarę ich powstawania i innych elementów elektronicznych jak stacje meteorologiczne, monitoringu buspasów, czy tablic wyświetlających czas, za jaki zapali się czerwone światło.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kielce.naszemiasto.pl Nasze Miasto