Radni zdecydują, czy powiększyć strefę płatnego postoju
O rozszerzeniu strefy płatnego postoju mówi się od kilku lat ale dopiero teraz władze Kielc zdecydowały się zgłosić projekt uchwały w tej sprawie i będzie on głosowany przez radnych na sesji 20 lipca.
Prezydent Kielc proponuje rozszerzenie strefy płatnego postoju w kierunku północny i południowym, a nowy obszar utworzyłby podstrefę B. Część północna objęłaby teren ograniczony aleją IX Wieków Kielc, ulicami Pocieszka, Nowy Świat, aleją Tysiąclecia Państwa Polskiego oraz aleją Solidarności.
Część południowa zostałaby ograniczona ulicami Seminaryjską, Tarnowską, Prostą, Wojska Polskiego i Wesołą.
W nowej podstrefie płatnego parkowania postój byłby tańszy niż w centrum
Centrum miasta, gdzie teraz pobierane są opłaty stanowiłoby podstrefę A, w której zostaną obecne stawki 4 złote za pierwszą godzinę postoju. Natomiast w podstrefie B parkowanie byłoby tańsze. Pierwsza godzina kosztowałaby 2 złote i 40 groszy, druga 2 złote i 80 groszy, trzecia - 3 złote i 20 groszy, a kolejne byłyby po 2 złote i 40 groszy.
Drogowcy tłumaczą, że zmiany są konieczne i są odpowiedzią na wnioski mieszkańców tych ulic, które są obecnie zapleczem Strefy Płatnego Postoju i kierowcy zostawiają na nich samochody wiele godzin, aby uniknąć opłat. W związku z tym mieszkańcy nie mają gdzie parkować, czy przyjezdni, którzy chcą na krótko zostawić samochód, aby załatwić sprawę. Władze Kielc nie ukrywają też, że powiększenie strefy płatnego postoju oraz zlikwidowane darmowego parkowanie przez pierwsze 45 minut ma zapewnić dodatkowe wpływy do budżetu.
Eksperci od dawna wskazują na potrzebę powiększenia strefy płatnego postoju w Kielcach
- Projekt rozszerzenia strefy płatnego postoju wynika też z analiz przeprowadzonych przez zespół pod przewodnictwem profesora Andrzeja Szaraty z Politechniki Krakowskiej, wykonanych jeszcze przed pandemią – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Eksperci przeanalizowali nie tylko istniejącą strefę płatnego parkowania, ale też obszary przyległe. Z analiz wynika, że poza istniejącymi granicami strefy odbywa się parkowanie długoterminowe i z tego powodu istnieje tam bardzo ograniczona rotacja samochodów. Dlatego w dokumencie wskazali, że konieczne jest poszerzenie strefy płatnego postoju i wskazują nawet większy obszar niż my proponujemy.
Jeśli radni poprą zaproponowane zmiany, to wejdą one w życie od 1 stycznia 2024 roku.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?