- Budowa jest już mocno zaawansowana przy alei Solidarności i Radomskiej, ale są miejsca, w których nie widać prac i nie zanosi się, żeby tam powstała ścieżka. A rowerzyści tyle razy zwracali uwagę Miejskiemu Zarządowi Dróg, że takie trasy nie mają sensu, ponieważ utrudniają jazdę i znacznie wydłużają podróż. To zniechęca do używania roweru zamiast samochodu – mówi kielczanin.
Drogowcy przyznają, że ścieżka będzie przerywana, ale te brakujące fragmenty zostaną wybudowane w ramach innej inwestycji.
- Trasa rowerowa powstaje wzdłuż alei Solidarności i ulicy Radomskiej, od Leszczyńskiej do Wschodniej, po wschodniej stronie jezdni – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, Jarosław Skrzydło. - Budowana jest na całym odcinku z wyjątkiem skrzyżowań. Te odcinki wraz z przejazdami są przewidziane w ramach Inteligentnego Systemu Transportowego (zwanego popularnie ITS). Firma, która wygrała przetarg w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przygotowuje projekt, a prace budowlane rozpocznie pod koniec 2021 roku.
Budowa ścieżki rowerowej potrwa do połowy listopada 2020 roku. W ramach inwestycji powstanie trasa dla rowerów i chodnik dla pieszych. Takie rozwiązanie będzie zastosowane także na odcinkach, gdzie do tej pory funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy.
Trasa będzie miała 2148 metrów długości.
W ramach tej samej inwestycji powstają jeszcze dwie trasy rowerowe w Kielcach.
Na ulicy Wrzosowej budowane są dwa odcinki dla rowerzystów o łącznej długości 1335 metrów. Trasa powstaje od basenu „Foka” do ulicy Barwinek po północnej stronie jezdni oraz od alei Popiełuszki do ronda Czwartków, po stronie południowej. Na krótkim docinku od ulicy Karskiego do Oboźnej będzie ciąg pieszo rowerowy. - Jest tu zbyt mało miejsca, aby wybudować trasę dla rowerów i chodnik, dlatego wybrano takie rozwiązanie – mówi rzecznik.
Trzecia trasa rowerowa powstaje w dziewiczym terenie między ulicami Piekoszowską a Bernardyńska, która będzie miała blisko kilometr długości.
Wszystkie ścieżki będą miały nawierzchnię asfaltową a ich budowa będzie kosztować 5,5 miliona złotych, z czego Unia Europejska pokryje 70 procent .
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?