Od 13 stycznia 2020 roku mieszkańcom Kielc będą doręczane decyzje ustalające wysokość podatku od nieruchomości, a także rolnego czy leśnego.
Będą one dostarczane na dwa sposoby: drogą pocztową lub osobiście przez upoważnionych pracowników Urzędu Miasta .
-Skuteczne doręczenie decyzji podatkowej wymaga osobistego odbioru. W związku z tym, dla wygody mieszkańców oraz sprawnej obsługi, w tym roku decyzje będą dostarczane nie tylko przez operatora pocztowego, ale również przez pracowników ratusza- informuje rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Kielcach, Tomasz Porębski.
Każdy pracownik Urzędu Miasta będzie posiadał przy sobie stosowne upoważnienie oraz legitymacje służbową. Pracownicy nie są upoważnieni do pobierania wpłat z tytułu podatków.
Zgodnie z Ordynacją podatkowa, pisma doręczane są osobom fizycznym pod adres ich zamieszkania albo pod adres wskazany w kraju oraz w miejscu zatrudnienia lub prowadzenia działalności przez adresata. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, pisma doręczane są w każdym miejscu, gdzie się adresata można zastać.
Od 2020 roku zmienił się sposób podpisu decyzji ustalających wysokość podatku. Zamiast odręcznego podpisu będę one będą zawierały nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania. Ma to na celu skrócenia czasu doręczenia mieszkańcom Kielc corocznych decyzji podatkowych oraz zmniejszenie kosztów ich przygotowania.
Decyzje podatkowe opatrzone takim nadrukiem mają taki sam walor ważności, jak decyzje podpisywane odręcznie.
Na wszelkie pytania mieszkańców Kielc dotyczące decyzji podatkowych chętnie odpowiedzą pracownicy Referatu Wymiaru Podatków i Opłat od Osób Fizycznych pod numerami telefonów: 41 36 76 053 / 006 / 008 / 276.
POLECAMY:
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?