Uroczyście otwarto nowe pracownie branżowe w „Koperniku” w Kielcach [ZDJĘCIA]

OPRAC.:
Anna Bilska
Anna Bilska
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Dzięki unijnym funduszom w Technikum numer 6 przy Zespole Szkół Ekonomicznych imienia Mikołaja Kopernika w Kielcach powstały trzy nowe, szkolne pracownie branżowe, które służyć będą uczniom w praktycznej nauce przyszłego zawodu. W uroczystym otwarciu pracowni udział wzięli wicemarszałek Renata Janik oraz wiceprezydent Kielc Marcin Chłodnicki.

Pracownię nowych mediów i grafiki komputerowej, pracownię składu i druku cyfrowego oraz produktów reklamowych, a także pracownię symulującą nowoczesne centrum usług biznesowych dla firm uruchomiono w ramach projektu pn. „Kielecki Kopernik: praktyka, rozwój, kariera zawodowa”. Na jego realizację szkoła pozyskała dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Wartość całkowita projektu to 1 milion 186 tysięcy złotych, a wartość dofinansowania Unii Europejskiej to 1 milion 124 tysiące złotych.

- Z projektu skorzysta łącznie 75 uczniów Technikum numer 6 w Zespole Szkół Ekonomicznych im. M. Kopernika w Kielcach, kształcących się na kierunkach: technik reklamy i technik ekonomista – informuje wicemarszałek Renata Janik. Fundusze unijne pozwoliły na wykonanie prac adaptacyjnych w salach dydaktycznych i zakup nowoczesnego wyposażenia, m.in. sprzętu komputerowego, oprogramowania graficznego, profesjonalnych drukarek, sprzętu fotograficznego, a także oprogramowania biurowego i programów wspierających zarządzanie firmami – wylicza wicemarszałek.

Oprócz stworzenia, doposażenia i funkcjonowania pracowni branżowych, projekt zakłada też udział uczniów w kursach, dotyczących ich przyszłych zawodów oraz doradztwo zawodowe. Dla przyszłych specjalistów ds. reklamy zaplanowano szkolenia dotyczące: podstaw fotografii reklamowej, obróbki cyfrowej obrazu, projektowania nowoczesnych stron www, podstaw druku cyfrowego. Technicy reklamy przejdą także szkolenie dotyczące zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Dla przyszłych techników ekonomistów przewidziano kurs języka angielskiego biznesowego oraz szkolenie zawodowe z podstaw rachunkowości korporacyjnej.

Wszyscy uczniowie wezmą ponadto udział w płatnych stażach w firmach będących lokalnymi liderami branży reklamowej, a także branży outsourcingowej, tj. branży, do której należą firmy zapewniające innym przedsiębiorstwom specjalistyczne usługi księgowe, rachunkowe, logistyczne, marketingowe czy reklamowe.

Z projektu skorzysta również 9 nauczycieli „Ekonomika”. Dla pedagogów, kształcących na kierunku dotyczącym reklamy, zaplanowano studia podyplomowe z zakresu grafiki komputerowej, reklamy i nowych mediów, ponadto zaawansowany kurs fotografii reklamowej. Dla nauczycieli na kierunku technik ekonomista przewidziano szkolenie zawodowe z zakresu rachunkowości korporacyjnej.

Jak podkreśla wicemarszałek Renata Janik - Dzięki takim wspaniałym projektom wspieramy nasze placówki oświatowe w kształceniu wysokiej klasy specjalistów, zachęcamy młodzież do łączenia swojej przyszłości ze szkołami branżowymi, a tym samym podnosimy konkurencyjność edukacji zawodowej na terenie Świętokrzyskiego.

Wypieramy z naszej świadomości, że jest pandemia KOMENTARZ

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie