Ulica Wapiennikowa w Kielcach będzie gotowa przed terminem (WIDEO, ZDJĘCIA)

Agata KowalczykZaktualizowano 
Około półtora miesiąca wcześniej zakończy się przebudowa ulicy Wapiennikowej w Kielcach - bardzo ważnej ulicy na mapie komunikacyjnej stolicy województwa. Kierowcy praktycznie od dłuższego czasu nie odczuwają większych utrudnień z powodu inwestycji, wkrótce wszystkie prace będą zakończone.

Firma Strabag, która wygrała przetarg na wykonanie prac, od początku narzuciła duże tempo i udało się je utrzymać przez cały czas. Inwestycja zaczęła się w marcu 2018 roku, a miała zakończyć do 31 sierpnia 2019 roku. Prace jednak zakończą się sporo wcześniej, wszystko wskazuje, że w trzecim tygodniu lipca.

- Na ulicy Wapiennikowej trwają ostatnie prace wykończeniowe, można powiedzieć – kosmetyczne. Wykonawca porządkuje plac budowy, uzupełnia humus na zieleńcach i prowadzi prace pielęgnacyjne zieleni – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - W przyszłym tygodniu planowane jest wprowadzenie docelowej organizacji ruchu, między innymi zostaną zdjęte zastawy i uruchomiony program sygnalizacji na skrzyżowaniu z ulic Ściegiennego i Husarskiej, obecnie pracuje ona w trybie pulsacyjnym. Wykonawca ma także wówczas zgłosić inwestycję do odbioru technicznego.

W ramach inwestycji rozbudowano ulicę Wapiennikowej do dwóch jezdni, na odcinku od Tarnowskiej do skrzyżowania ze Ściegiennego oraz fragment Husarskiej aż po Mahometańską. Na każdej z dwóch jezdni powstały dwa pasy ruchu, w tym buspas. Po obu stronach wybudowano chodniki i ścieżki rowerowe.

Zmieniły się wszystkie skrzyżowania na ulicy Wapiennikowej, w tym dwa duże. U zbiegu Wapiennikowej i Kochanowskiego powstało czterowlotowe rondo turbinowe. Rozbudowano skrzyżowanie Husarskiej, Wapiennikowej i Ściegiennego, ruchem na nim będzie sterować nowa sygnalizacja świetlna.

Zmodernizowano wszystkie ulice w okolicach Wapiennikowej. Wybudowano w całości albo fragmenty: Czachowskiego, Skalistej, Kochanowskiego (między Wapiennikową a Starowapiennikową) oraz Starowapiennikowej.

Wszystkie drogi zostały odwodnione i wyposażone w oświetlenie. Przy Starowapiennikowej i Skalistej powstały parkingi.

W czasie przebudowy Wapiennikowej zlikwidowano pętle autobusową w osiedlu Kochanowskiego, która wcześniej została przeniesiona na ulicę Pileckiego. W zamian na Wapiennikowej powstało więcej przystanków autobusowych. Po remoncie jest ich cztery zamiast jednego oraz trzy przy skrzyżowaniu Ściegiennego i Husarskiej.

Prace będą kosztować 28 milionów 382 tysięcy złotych. Unia Europejska pokryje 85 procent kosztów.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Najbardziej niebezpieczne samochody

Mógłbyś zostać kierowcą ciężarówki?


Kontrolki w samochodzie. Co znaczą?


Jak jeździć, by nie uprzykrzać życia innym?


Gdzie jest najwięcej wypadków w Polsce?


Wideo

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-08T19:03:28 02:00, Gość:

No w końcu się skończą kolizje na "śmiesznym" rondzie...

Wykonawca drogi w porządku. Skrecanie w lewo w Tarnowską może bezpieczniejsze, ale długo sie czeka. Ni i parkowanie przed sklepami do ucywilizowania. Strach iść na piechote w sobotę i każdego popołudnia.

G
Gość
2019-07-09T09:13:34 02:00, Gość:

Brawo dla firmy STRABAG. Szybko i solidnie. Oby inne firmy brały z niej przykład, albo żeby Strabag budował dla Kielc więcej dróg. I nie jest to kryptoreklama. Zasłużyli sobie na pochwałę.

Zgadzam się! Inwestycja była prowadzona niemal wzorowo!

G
Gość
2019-07-08T19:03:28 02:00, Gość:

No w końcu się skończą kolizje na "śmiesznym" rondzie...

2019-07-08T21:12:26 02:00, jasiu:

Jak się nie umiesz poruszać po rondzie to siedź w domu....to rondo to mistrzostwo świata lepsze jak te światła ale jest jeden warunek trzeba mieć trochę zdecydowania i umiejętności do poruszania się po rondzie a tego u Kieleckich kierowców brak...

Dokładnie! Nie wiem po co zrobiono zwykłe skrzyżowanie Ściegiennego-Husarska/Wapiennikowa - tam powinno być porządne rondo! Ale tak jak napisałeś - ludzie z uprawnieniami do kierowania pojazdami nie potrafią poruszać się po rondach.

G
Gość

Ciekawy jestem po co te 2 pasy na rondzie skoro przed i po rondzie jeden pas to buspas. Może z 10 metrów przed skrzyżowaniem będzie można wszystkim skorzystać z tego buspasa, co lepszy cwaniak będzie to wykorzystywał przez całą długość ulicy, a reszta stoi na jednym pasie..... Jeszcze jedno słowo krytyki, czemu tylko 1 pas do skrętu w lewo, w Tarnowską z Wapiennikowej. Plus za szybkość pracy, ale projekt mógłby być lepszy.

m
maxxx
2019-07-08T21:09:18 02:00, skrzydło na prezydenta:

Ja się pytam na co tam są Bus Pasy ??? natężenie autobusów Taksówek innego rodzaju komunikacji miejskiej jest tam żadne...natomiast przepływ ruchu pojazdów normalnych jest taki sam jak przed remontem...na co było robić przebudowę??? Czy nie można było zrobic dwóch pasów dla wszystkich jadących ???? Kielce są rzeczywiście za ściana...

2019-07-08T23:46:57 02:00, Gość:

Też wjechałem ostatnio zobaczyć jak to wygląda. Z daleka szeroka ulica, a w rzeczywistości jeden pas... chociaż dobrze, że nie dziurawy

2019-07-09T08:16:16 02:00, Gość:

To wyjedź także na ulice dowolnego cywilizowanego miasta w Europie. Tak to wygląda, komunikacja miejska ma priorytet, autostrady przez środek miasta to były tam w latach 70tych i całe szczęście ta zmiana powoli zachodzi także u nas

heh a ile tam autobusów na minutę jedzie wg rozkładu ?? nie można porównywać rozwiązań z dużych aglomeracji do "powiatowych" Kielc

m
maxxx

można ??? można !!! , i na nic wykręty MZD , udało się , jeszczce tylko powinna być premia dla drogowców za szybkość.

I
Inż.

To efekt decyzji poprzednich władz. Jeszcze do odbioru: Olszewskiego, dworzec PKS i Witosa. Wenta nie pracuje nad jakąkolwiek inwestycją naszego miasta.

G
Gość

"Śmieszki rowerowe" prowadzące znikąd do nikąd, kto to projektował??

Jako "codzienny rowerzysta" nie zamieszam z tego bubla korzystać.

G
Gość

Brawo dla firmy STRABAG. Szybko i solidnie. Oby inne firmy brały z niej przykład, albo żeby Strabag budował dla Kielc więcej dróg. I nie jest to kryptoreklama. Zasłużyli sobie na pochwałę.

G
Gość
2019-07-08T21:09:18 02:00, skrzydło na prezydenta:

Ja się pytam na co tam są Bus Pasy ??? natężenie autobusów Taksówek innego rodzaju komunikacji miejskiej jest tam żadne...natomiast przepływ ruchu pojazdów normalnych jest taki sam jak przed remontem...na co było robić przebudowę??? Czy nie można było zrobic dwóch pasów dla wszystkich jadących ???? Kielce są rzeczywiście za ściana...

2019-07-08T23:46:57 02:00, Gość:

Też wjechałem ostatnio zobaczyć jak to wygląda. Z daleka szeroka ulica, a w rzeczywistości jeden pas... chociaż dobrze, że nie dziurawy

To wyjedź także na ulice dowolnego cywilizowanego miasta w Europie. Tak to wygląda, komunikacja miejska ma priorytet, autostrady przez środek miasta to były tam w latach 70tych i całe szczęście ta zmiana powoli zachodzi także u nas

G
Gość
2019-07-08T21:09:18 02:00, skrzydło na prezydenta:

Ja się pytam na co tam są Bus Pasy ??? natężenie autobusów Taksówek innego rodzaju komunikacji miejskiej jest tam żadne...natomiast przepływ ruchu pojazdów normalnych jest taki sam jak przed remontem...na co było robić przebudowę??? Czy nie można było zrobic dwóch pasów dla wszystkich jadących ???? Kielce są rzeczywiście za ściana...

Też wjechałem ostatnio zobaczyć jak to wygląda. Z daleka szeroka ulica, a w rzeczywistości jeden pas... chociaż dobrze, że nie dziurawy

j
jasiu
2019-07-08T19:03:28 02:00, Gość:

No w końcu się skończą kolizje na "śmiesznym" rondzie...

Jak się nie umiesz poruszać po rondzie to siedź w domu....to rondo to mistrzostwo świata lepsze jak te światła ale jest jeden warunek trzeba mieć trochę zdecydowania i umiejętności do poruszania się po rondzie a tego u Kieleckich kierowców brak...

s
skrzydło na prezydenta

Ja się pytam na co tam są Bus Pasy ??? natężenie autobusów Taksówek innego rodzaju komunikacji miejskiej jest tam żadne...natomiast przepływ ruchu pojazdów normalnych jest taki sam jak przed remontem...na co było robić przebudowę??? Czy nie można było zrobic dwóch pasów dla wszystkich jadących ???? Kielce są rzeczywiście za ściana...

G
Gość

A gdzie zakazy zatrzymywania na drogach przy sklepach na Barwinku. Przecież tam w weekendy nie da się przejechać przez iditow zastawiajacych samochody gdzie popadnie.

G
Gość

No w końcu się skończą kolizje na "śmiesznym" rondzie...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3