Po remoncie ulica miała mieć przedwojenny klimat ale trudno o niego, gdy między ławkami i drzewami parkują samochody. Takie sąsiedztwo nie zachęca do posiedzenia na nich, w cieniu roślin. W pobliżu jest parking na placu Wolności, czy można więc zlikwidować te kilka miejsc przy Mickiewicza?
Interpelację w tej sprawie złożyła Anna Kibortt, wiceprzewodnicząca Rady Miasta.
- Ulica po remoncie wygląda znakomicie. Wiele budynków ma również odnowione elewacje. Szkoda, że ulica, na której mamy wiele elementów małej architektury została oddania we władanie samochodom. Obecnie po obu stronach ulicy Mickiewicza, pomiędzy drzewami, stoją wciśnięte, pojedyncze samochody – mówi radna.
I proponuje dwa rozwiązania, które nadadzą ulicy bardziej klimatyczny charakter.
Jednym jest wprowadzenie zakazu parkowania po stronie północnej (tej, po której znajduje się przychodnia) i pozostawienie ruchu dwukierunkowego.
Inna propozycja to wprowadzenie zakazu parkowania pomiędzy drzewami po stronie północnej i zmiana ruchu na jednokierunkowy wraz z ustaleniem miejsc parkingowych równoległych do osi jezdni po stronie północnej.
- W obu wariatach miejsca parkingowe po stronie południowej pozostałyby bez zmian. Szeroki
chodnik i miejsca
wypoczynku, byłyby dużo ładniejszym i przyjemniejszym wprowadzeniem do skweru imienia Stefana Żeromskiego niż stojące tam samochody – dodaje.
Władze Kielc nie wykluczają zmian na ulicy Mickiewicza, choć nie takie, jak proponuje radna, ponieważ jezdnia jest za wąska, a by zrobić na niej miejsca postojowe. Władze Kielc informują, że do tej pory nie wpływały sygnały, że przy ulicy jest za mało ławek, natomiast rodzaj działalności w pobliskich lokalach generuje duże zapotrzebowanie na postój pojazdów. W odpowiedzi na interpelację, której udzielił prezydent Kielc Bogdan Wenta czytamy:
"Ulica Mickiewicza, po przebudowie wykonanej w ramach rewitalizacji śródmieścia, posiada potencjał umożliwiający nadanie jej funkcji woonerfu. Projekt przewidywał bowiem nadanie ulicy XIX wiecznego stylu (ławki, kosze, słupki ochronne, płotki wokół zieleni) oraz zwiększenie przestrzeni dla pieszych. W opinii MZD zasadne jest szersze, systemowe podejście do organizacji ruchu w mieście, z uwzględnieniem wpływu na ulice sąsiednie. Nie widzimy przeciwwskazań, aby w przypadku zaistnienia nowych okoliczności związanych ze sposobem zagospodarowania pasa drogowego ulicy Mickiewicza np. wystąpienia zapotrzebowania na nowe ogródki konsumpcyjne, ławki itp. ograniczyć możliwość parkowania pojazdów po północnej stronie.”
Dodają, że istniejąca szerokość jezdni (5,5 metra) jest niewystarczająca na urządzenie parkowania równoległego . W takim przypadku wymagane jest zapewnienie 7,0 metra jezdni, w tym 2,0 m na pas postojowy równoległy oraz 5,0 m dla jezdni manewrowej przy parkowaniu prostopadłym.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?