Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych imienia Mikołaja Kopernika w Kielcach odbyli staże w Hiszpanii i Portugalii. Zobacz zdjęcia

Paulina Baran
Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych imienia Mikołaja Kopernika w Kielcach odbyli staże w Hiszpanii i Portugalii. Zobaczcie kolejne zdjęcia.
Młodzież z Zespołu Szkół Ekonomicznych imienia Mikołaja Kopernika w Kielcach wróciła niedawno z zagranicznych podróży. Uczniowie mogli zwiedzać i zdobywać nowe doświadczenia w Hiszpanii i Portugalii. Zobaczcie zdjęcia.

„Inwestycja w przyszłość - staże zagraniczne uczniów Kopernika” to kolejny projekt kieleckiego Kopernika realizowany ze środków programu Erasmus+. Projekt realizowany był we współpracy z firmami zagranicznymi: EduPlus - European Centre for Education and Skills Developmen z Portugalii i Eurolinks Projects S.L. z Hiszpanii.

30 uczniów kształcących się w zawodzie technik ekonomista, technik reklamy i technik handlowiec odbywało 3 - tygodniowe staże zawodowe w firmach zagranicznych.

Tak uczniowie wspominają staże:

Maciej:
„Wyjazd bardzo mi się podobał – mogłem zwiedzić wiele pięknych portugalskich miast oraz zapoznać się z nową kulturą i obyczajami. Zobaczyłem wiele zabytków, kąpałem się w oceanie, spróbowałem portugalskiej kuchni i poznałem wiele wspaniałych osób. Dzięki stażom nauczyłem się pracy w grupie, podszkoliłem język angielski i zobaczyłem, jak się pracuje w agencji reklamowej. Dzięki temu łatwiej mogę zdobyć wymarzoną posadę, w Polsce albo za granicą. Pobyt w pozwolił mi polepszyć relacje z moimi rówieśnikami ze szkoły oraz otworzyć się na nowe znajomości. Cały wyjazd oceniam bardzo dobrze i gdybym mógł, chętnie bym go powtórzył.”

Natalia:
„Podczas wyjazdu do Portugalii nauczyłam się wielu ciekawych i przydatnych rzeczy, które pomogły mi się rozwinąć zawodowo. Poznałam program taki jak Adobe Ilustrator,Adobe Photoshop. Zapoznałam się z nową perspektywą tworzenia reklamy profesjonalnej. Wyjazd pozwolił mi również poznać samą siebie pod kątem pracy w grupie, jak i w nowym środowisku. Poza wiedzą praktyczną, poznałam także kulturę Portugalii, zasmakowałam kuchni oraz zapoznałam się z podstawowymi zwrotami w języku portugalskim. Zwiedziłam wiele ciekawych miejsc np. Vigo,Porto,Braga,Viana do Castelo,Lizbona,Bom Jesus do Monte. Ciekawą zabawą była lekcja surfingu w której brałam udział. Wyjazd dał mi wiele możliwości tych pod kątem zawodowym, jak i poznawania świata. Cieszę się bardzo, że mogłam wziąć udział w tym projekcie.”

Aleksandra:
„Na praktykach w firmie Graficas Fernando nauczyłam się wielu przydatnych rzeczy, jak na przykład przygotowywanie i obróbka materiałów reklamowych, opracowywanie ofert reklamowych czy obsługa programu Canva. Miałam również okazję podszkolić swoje umiejętności w zakresie projektowania w programie CorelDraw – to korzyści zawodowe, które dał mi udział w projekcie, ale warto wspomnieć też o innych. Dobrze pamiętam góry, które otaczały nas z każdej strony. Był to widok, który mogłam oglądać codziennie rano w drodze na praktyki. Carmen de los Martires to wspaniałe miejsce - przepiękna natura, ogrody w różnych stylach, magiczny klimat, Alhambra, czyli jedna z ikon średniowiecznej architektury muzułmańskiej, miejsce, które powinna odwiedzić każda osoba będąca w Granadzie. Doskonale zapamiętałam również wyjazd nad morze. Widok na horyzont z Balkonu Europy zostanie w mojej pamięci na zawsze. Wspaniałym przeżyciem był także pokaz flamenco. Aby w pełni odczuć klimat i energię tego tańca, trzeba to zobaczyć na żywo. Kurs tańca Bollywood oraz yoga były fajną odskocznią od pracy. Mieliśmy okazję się zrelaksować i odpocząć, a także poznać i nauczyć się kilka kroków tanecznych. Na zawsze w moim sercu pozostaną też ludzie, których miałam okazję poznać. Wspaniała koordynatorka i przewodniczki, przemili pracownicy hotelu, gotowi odpowiedzieć na wszystkie nasze pytania opiekunowie na praktykach i zawsze chętni do pomocy Hiszpanie. Wyjazd ten był ogromną szansą i cieszę się, że ją wykorzystałam. Granada jest miejscem, gdzie zostawiłam swoje serce i pewnego dnia z całą pewnością tam wrócę.”

Mateusz:
„Kiedy rano wsiadłem do autobusu pod szkoły, nie spodziewałem się że zaczną się moje najlepsze 3 tygodniu w tym roku!! Byłem bardzo podekscytowany tym że pierwszy raz polecę samolotem. Podróż minęła bez problemu wszystko było super zorganizowane więc nikt nie bał się że nie będzie miał swojego miejsca. Po długiej podróży z przesiadka we Frankfurcie dolecieliśmy do Malagi, a potem pojechaliśmy do Granady. Następnego dnia poznaliśmy panią koordynatorkę stażu, która oprowadziła nas po mieście. Pierwszego dnia praktyk poznałem mojego opiekuna praktyk i pracodawcę pana Antonio. Zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. To człowiek z wysoką kulturą osobistą oraz doskonałą znajomością języka angielskiego. Codziennie przychodziłem z uśmiechem, bez stresu, że będę miał ciężki dzień, ponieważ w szkole nauczyłem się wszystkiego, co bym mógł robić w profesjonalnej firmie, moi współpracownicy oraz szef wspierali mnie, tworzyli przyjazną atmosferę dla każdego, aby miło nam się pracowało. Współpraca, wspólne pogawędki robiły z nas jedną ekipę, więc nie czułem się wykluczony, wręcz przeciwnie czułem się częścią firmy. W czasie wolnym wybieraliśmy się na wycieczki po całej Granadzie, zwiedziliśmy wiele fascynujących miejsc jak Alhambra, Sacromonte, dzielnicę Albacin. Codziennie z hotelu wyglądałem przez okno i widziałem panoramę całej Granady. Podczas pobytu w Hiszpanii poznałem kulturę ludzi mieszkających tam i ich zwyczaje. Wszyscy byli przyjaźnie nastawieni, od policji począwszy do przypadkowego przechodnia. Z Granadą mam tylko jeden problem..., trudno się jest z nią rozstać. Osobiście polecam każdemu udział w tego typu projektach i wycieczkę nawet na własną do Granady. To przepiękne miasto, w którym można zostawić swoje serce.”