- Młodzieży zaproponowaliśmy odniesienie się do opowiadania „Wieża” - mówi Małgorzata Miazga, która nadesłane prace oceniała. - Wybraliśmy to, bo związane jest z naszym regionem, ale także niesie bardzo ważne przesłanie o nadziei, która nadaje sens życiu. Chcieliśmy zobaczyć co w nim znajdzie młodzież.
W konkursie wzięli udział uczniowie szkół z terenu powiatu kieleckiego. Po zapoznaniu się z nadesłanymi pracami pierwsze miejsce jury przyznało Annie Majewskiej ze szkoły leśnej w Zagnańsku, która w swych rozważaniach wskazała współczesną chorobę społeczną – samotność. Drugie miejsce przypadło uczennicy bodzentyńskiej szkoły średniej Patrycji Biskup a trzecie uczniowi klasy informatycznej z Chmielnika, Tymoteuszowi Nowakowi.
Oddzielnie prace swoich uczniów oceniało liceum imienia Stefana Żeromskiego, absolwentem którego jest Herling-Grudziński. Pierwsze miejsce zajęła uczennica klasy I a Katarzyna Borek, która napisała esej na temat opowiadania, drugie miejsce przypadło koleżance z klasy I c Aleksandrze Bieniek.
Zwycięzcy obu konkursów odczytali swe prace, a pozostali fragmenty.
- Prace są tak ciekawe i dojrzałe, że jeśli tylko autorzy wyrażą zgodę opublikujemy je w naszej bibliotece cyfrowej oraz w bibliotecznym wydawnictwie – zapowiedział dyrektor Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej Andrzej Dąbrowski. Podziękowano także nauczycielom, którzy pracowali z uczniami. Od września opowiadanie „Wieża” zostanie włączone do spisu lektur szkolnych.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Te imiona kiedyś były obciachem, a teraz biją rekordy popularności
ZOBACZ TAKŻE: Flesz – pszczoły wymierają grozi nam głód
v1">
Źródło: vivi24
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?