Rewolucja w komunikacji miejskiej w Kielcach. Znikną stada autobusów, linii będzie mniej [WIDEO]

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk

Wideo

Pasażerów komunikacji miejskiej w Kielcach czekają kolejne zmiany. Trzy linie zostaną zlikwidowane, a 9 zmieni trasy. Zniknie jeżdżenie autobusów stadami. Niektóre osiedla zyskają nowe połączenia. Zmiany wejdą w życie od soboty 9 października.

- Zmiany nie mają na celu oszczędności, ale poprawę funkcjonalności komunikacji miejskiej. W Kielcach jest za dużo linii i pasażerowie gubią się w ich gąszczu. Skarżą się, że autobusy jeżdżą stadami. Chcemy to zmienić, likwidując część linii, inne skrócić albo wydłużyć. Niektórzy stracą bezpośredni dojazd, będą musieli się przesiadać ale mimo tego skróci się podróż – poinformowała Agata Wojda, wiceprezydentka Kielc. - Z wielu przystanków autobusy będą odjeżdżały co 10, 15 minut i pasażerowie nie będą wychodzić na konkretną godzinę na przystanek, ale ze świadomością, że za chwilę będę mieli autobus. Więcej linii będzie wjeżdżać na Dworzec Autobusowy.

Zmiany obejmą linie autobusowe: 4, 13, 21, 30, 35, 36, 38, 54, 103 a trzy będą zlikwidowane: 55, 100 i 110.

Największa zmiana dotyczy osiedla Podkarczówka, gdzie w zamian za linie 13 i 110 zostaje skierowana linia 35, kursująca z dużą częstotliwością.

  • Linia 4 częściowo zmienia trasę, zostanie przekierowana z pętli Zagnańska Areszt do osiedla Sieje, które lepiej zostanie skomunikowane. Więcej połączeń otrzymają też mieszkańcy nowych bloków przy ulicy Witosa.
  • Linia 13 zostanie przekierowana z ulicy Ołowianej (gdzie obsługę przejmie linia 35) do pętli przy ulicy Kolberga (w zamian za linię 21). Częściowa zmiana trasy dotyczy odcinka od ulicy Jagiellońskiej. Mieszkańcom Czarnowa zapewni ona bezpośredni dojazd do dworca autobusowego oraz kolejowego, który do tej pory realizowała linia 21.
  • Linia 21 zostanie skierowana do pętli przy ulicy Kruszelnickiego z niektórymi kursami do Targów Kielce. Częściowa zmiana trasy dotyczy odcinka od ulicy Czarnowskiej (do tej pory końcówka trasy była na pętli przy ulicy Kolberga, gdzie zostanie skierowania linia 13).
  • „21” zapewni komunikację mieszkańcom ulicy Kruszelnickiego po zabraniu linię 36 i dodatkowo powstanie połączenie do Targów Kielce (za zlikwidowaną linię 100). Powstanie dodatkowe szybkie połączenie z Herbów przez 1 Maja do centrum miasta.
  • Trasa linii 30 w obu kierunkach zostanie poprowadzona przez ulicę Ściegiennego (do tej pory na odcinku od Sołtysiaka Barabasza do Jana Pawła II kurs w kierunku osiedla Świętokrzyskiego realizowany był przez Aleję Legionów). Ta zmiana poprawi obsługę ulicy Ściegiennego, przy której mieszczą się trzy szkoły. Autobusy będą odjeżdżały co kilka minut w różnych kierunkach.
  • Linia 35 zostanie wydłużona od ulicy Żytniej przez ulicę Grunwaldzką i Jagiellońską do osiedla Podkarczówka (Ołowiana), gdzie zgodnie z konsultacjami społecznymi zastąpi linie 13 i 110. Na wniosek pasażerów zachowany zostanie przejazd ulicą Paderewskiego, przez którą linia kursować będzie w obu kierunkach (zlikwidowany zostanie przejazd ulicą Żelazną i Czarnowską).

Kursy linii 35 zostaną zsynchronizowane z linią 46, aby wzajemnie się uzupełniać i dać pasażerom możliwość dogodnych przesiadek.

  • Autobusy linii 36 przejmą obsługę fragmentu dotychczasowej trasy linii 4 (ulicy Zagnańskiej, od skrzyżowania z ulicą Witosa). Po zmianie zostanie poprawiona obsługa między innymi osiedla Chęcińskie i ulic Kaczmarka, Krakowskiej i Armii Krajowej. Zostaną zlikwidowane przystanki dla wysiadających i wsiadających, zastąpi je jeden, autobusy będą jeździły okrężnie więc pasażerowie nie będą musli opuszczać pojazdu, aby kontynuować podróż. W północnej części Kielc linia zostanie skierowana do pętli przy Areszcie Śledczym, gdzie zastąpi linię 4, która zostanie skierowana do osiedla Sieje.
  • Autobusy linii 38 zostają przekierowane od alei IX Wieków Kielc przez ulicę Czarnowską na Dworzec Autobusowy. Nie będą dojeżdżały do pętli przy ulicy Kolberga (dojazd możliwy będzie linią 2 i 13) i ulicy Artwińskiego (dojazd możliwy liniami 50, 51, 102, 107).
  • Trasa autobusów linii 54 zostanie wydłużona od ulicy Wapiennikowej przez Popiełuszki i Wrzosową do Bukówki. Umożliwi to połączenie tej części miasta ze szkołami oraz cmentarzami zlokalizowanymi przy ulicy Ściegiennego.
  • Zlikwidowany zostanie wjazd „54”w ulicę Olszewskiego, którą zastąpią autobusy „36” i „103”. Linia zostanie też skierowana przez ulicę Transportowców.
  • Trasa linii 103 zostanie wydłużona do ulicy Olszewskiego przez nowy wiadukt wzdłuż ulicy Witosa. Wzmocni to obsługę zakładów pracy i instytucji znajdujących się przy ulicy Olszewskiego. Ta linia pojedzie przez osiedle Sieje.

Szczegółowy wykaz zmian dostępny tu https://ztm.kielce.pl/aktualnosci/1802-zmiany-ukladu-komunikacyjnego-miasta-kielce-etap-3.html

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie