Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Problemy z kupnem biletu za pomocą karty w autobusie miejskim w Kielcach. "Trzeba mieć papierowy"

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Bilet papierowy w miejskich autobusach w Kielcach wcale nie odchodzi do lamusa, a pasażer dla wszelki wypadek zawsze powinien mieć go przy sobie, ponieważ zakup przy pomocy, na przykład karty płatniczej może okazać się niemożliwy. Potwierdza to przykład naszego Czytelnika.

Nie zawsze zapłacisz kartą w autobusie w Kielcach

- Bardzo często pojawiają się problemy z zapłatą za bilet w automatach w miejskich autobusach przy pomocy karty płatniczej. Urządzenie umożliwia zapłatę kartą, ale tylko teoretycznie. Gdy kliknie się na bilet, często nie pojawia się taka opcja zapłaty. Człowiek nie ma możliwości kupienia biletu w cywilizowany, prosty sposób, tak jak w innych miastach – mówi Czytelnik. - I jest to duży problem dla osób, które nie używają gotówki i są przyzwyczajone, że praktycznie wszędzie można płacić kartą. Niestety w kieleckich autobusach nie zawsze jest to możliwe. Kontrolerów biletów to nie obchodzi, że akurat w danym autobusie nie można było zapłacić kartą za przejazd i wystawiają mandat.

Problem jest z internetem

Zarząd Transportu Miejskiego przyznaje, że do takich sytuacji dochodzi najczęściej, gdy na trasie przejazdu autobusu nie ma połączenia z internetem a pasażerowie powinien zawsze mieć przy sobie bilet papierowy, tak na wszelki wypadek.

- Opisana sytuacja występuje w dwóch przypadkach. Pierwsza z nich to przerwa w połączeniu z serwisem operatora płatności w trakcie zakupu biletu przez pasażera. Może wówczas nastąpić zawieszenie oprogramowania sterującego czytnika kart płatniczych i w efekcie na ekranie automatu nie pojawia się ikona zakupu za pomocą karty

– informuje Barbara Damian, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach.

W mieście taki problem występuje bardzo rzadko, ale gdy autobus wyjedzie poza Kielce są obszary, gdzie połączenie z internetem może być zerwane. - Druga sytuacja występuje, jeśli przy uruchamianiu automatu wystąpi błąd połączenia między oprogramowaniem czytnika karty i automatu. W obu przypadkach konieczne jest zrestartowanie automatu. Operację tą wykonujemy zdalnie, choć w wyjątkowych sytuacjach jest konieczne zrobienie tego na miejscu przez serwisantów. Według naszej wiedzy przypadki takie zdarzają się stosunkowo rzadko. Pasażer jednak zawsze powinien się liczyć z tym, że może wystąpić problem zakupem biletu w autobusie więc najlepiej zawsze mieć przy sobie jeden bilet papierowy lub zainstalowaną aplikację.

Na zakup biletu u kierowcy nie ma co liczyć, ponieważ w związku z pandemią sprzedaż u nich została zawieszona do odwołania. Pozostają zakupy w automatach znajdujących się na przystankach albo w kioskach.

W minionym roku sprzedano 23 miliony biletów, o 7 milionów mniej niż w 2020 roku, z tego:

  • 10 mln sprzedano w automatach,
  • 7,7 mln to bilety okresowe,
  • 5 mln to bilety papierowe sprzedane w hurtowniach i punktach w mieście
  • 700 tysięcy biletów kupiono przy pomocy aplikacji
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kielce.naszemiasto.pl Nasze Miasto