Oferty, które wpłynęły na przetarg na rozbudowę ulic Zagnańskiej i Witosa oraz budową nowego połączenia ulicy Witosa i Radomskiej otworzono 11 stycznia. Najniższą ofertę opiewającą na kwotę 133 milionów 255 tysięcy złotych złożyła firma Strabag.
Jest ona wyższa o ponad 40 milionów złotych od budżetu, który ma tę inwestycję Miejski Zarząd Dróg w Kielcach. Inwestycja ma być finansowana przez Unię Europejską w 85 procentach, więc miasto Kielce musi uzyskać zgodę marszałka województwa i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na większe dofinansowanie inwestycji.
- Z budżetu miasta dołożymy około 8 milionów złotych i te pieniądze zabezpieczymy a pozostałą kwotę musimy otrzymać z programu unijnego, aby móc rozstrzygnąć przetarg – przyznaje Danuta Papaj, pełnomocnik prezydenta Kielc.
– Jesteśmy po rozmowach z marszałkiem województwa i mamy wstępną zgodę na przekazanie pieniędzy, ale musi ją jeszcze wydać Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Wniosek już został złożony. Prawdopodobnie decyzja zapadnie na początku marca.
W pierwszej wersji prace miały się zacząć późną jesienią ubiegłego roku, potem termin przesunięto na wczesną wiosnę tego roku.
- Do 10 marca musimy rozstrzygnąć przetarg, potem odczekać 10 dni na uprawomocnienie się wyników. Jeśli nie będzie odwołań, to możemy podpisywać umowę- przyznaje Renata Pajek, zastępca dyrektora w Miejskim Zarządzie Dróg w Kielcach. – Zależy nam na czasie, ponieważ mamy zgodę sanepidu na ekshumację szczątków z fragmentu cmentarza na Piaskach ważną do końca kwietnia. Najlepiej te prace przeprowadzić na początku inwestycji. Na razie ten termin jest realny. Jeśli jednak zawarcie umowy z wykonawcą się przesunie, to ekshumacja może być przeprowadzono dopiero w październiku.
Inwestycja obejmuje przebudowę ulicy Zagnańskiej od węzła Skrzetle do Witosa oraz Witosa oraz nowego przebiegu ulicy Szybowcowej, czyli połączenia z Radomską.
Ulica Zagnańska będzie dwujezdniowa od węzła Skrzetle do ulicy Witosa, a dalej do granic miasta jednojezdniowa. Po obu stronach powstaną drogi zbiorcze obsługujące ruch lokalny. Na wysokości ulicy Piaski Małe przewidziane jest małe rondo. Przebudowane zostanie krzyżowanie z Witosa, do którego zostanie włączone przedłużenie ulicy Olszewskiego ( budowa przedłużenia zacznie się w tym roku, ponieważ podpisano już umowę z firmą Strabag) oraz wybudowane rondo.
Ulica Witosa została zaprojektowana, jako dwujezdniowa do ulicy Karczunek a dalej na wysokości osiedla „Dąbrowa” jako jednojezdniowa. Węższy odcinek zajmie obecną szerokość pasa drogowego. Powstanie ulica z trzema pasami ruchu, z dwoma do jazdy w przeciwnych kierunkach i jednym wielofunkcyjnym do skręcania. Na istniejących skrzyżowaniach ulicy Witosa powstaną ronda.
Ulica Witosa zostanie połączona z ulicą Radomską poprzez ulicę Nowoszybowcową, która powstanie za halą sportową „Orlęta”, po przeciwnej stronie niż ulica Szybowcowa. Na skrzyżowaniu Nowoszybowcowej i Radomskiej planowane jest rondo. Na wysokości kościoła przy ulicy Szybowcowej, w miejscu, gdzie teraz są domy powstanie pętla autobusowa.
W ramach tej inwestycji zostanie wybudowana także ulica Karczunek, która połączy Witosa z Warszawską ( na wysokości Jeleniowskiej).
W sumie inwestycja obejmie 5.7 kilometra dróg.
Nowy układ dróg na północy Kielc. Imponujące szczegóły [WIZUALIZACJE]
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?