reklama

Mieszkańcy ulicy Wrzosowej w Kielcach protestują! Chcą przeniesienia tirów na Pileckiego

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Mieszkańcy ulicy Wrzosowej chcą ustawienia znaku ograniczającego tonaż samochodów przejeżdżających ich drogą i skierowania tranzytu na ulicę Pieleckiego.
Mieszkańcy ulicy Wrzosowej chcą ustawienia znaku ograniczającego tonaż samochodów przejeżdżających ich drogą i skierowania tranzytu na ulicę Pieleckiego. Krzysztof Krogulec
-Ulicą Wrzosową w Kielcach jedzie tir za tirem, strach jest puścić dziecko do szkoły. A ulicą Pileckiego, która miała odciążyć Wrzosową jeżdżą tylko samochody osobowe. Po co wydano ponad 20 milionów złotych na budowę ulicy, która nie rozwiązała żadnego problemu w mieście – zadzwonił Czytelnik.

-Mieszkam w pobliżu ulicy Wrzosowej, przy której są szkoły, sklepy, bloki. Codziennie prowadzę dziecko szkoły, bo boję się puścić je samo z powodu olbrzymiego ruchu na ulicy Wrzosowej. Jest bardzo niebezpiecznie, a także duże natężenie hałasu i spalin- dodaje czytelnik. - Zadałem sobie trudu i policzyłem, że wciągu 15 minut między godziną 7 a 8 przejechało 30 tirów a przez Pileckiego - dwa - mówi.

Czytelnik przypomina, że problem dużego ruchu na ulicy Wrzosowej miała rozwiązać budowa dwupasmowej ulicy Pileckiego, łączącej Tarnowską, Wapiennikową z Wojska Polskiego i rondem Czwartaków. - Mam teksty z Echa Dnia, w których władze deklarują, że ta inwestycja odciąży ulicę Wrzosową, bo na Pileckiego zostanie przeniesiony ruch ciężkich samochodów. Nic takiego się nie stało- dodaje Czytelnik.

Mieszkaniec interweniował w Miejskim Zarządzie Dróg, ale nic nie wskórał. - Na ulicy Wapiennikowej i sąsiednich ograniczono ruch ciężkich samochodów a na Wrzosowej nic się nie da zrobić, bo jak mi powiedziano, są przy niej firmy między innym Effector i muszą tu dojechać tiry. Rozumiem to i nie oczekuję ograniczenia dojazdu do nich, chodzi tylko zlikwidowanie tranzytu przez Wrzosową i przeniesienie go na Pileckiego - tłumaczy Czytelnik.

Urzędnicy twierdzą, że ulica Wrzosowa spełnia warunki techniczne do ruchu ciężkiego, a w takim przypadku ustawienie ograniczenia nie jest proste. - Ulica Pileckiego jest drogą wojewódzką i tam powinien skupiać się ruch, ale nikogo nie możemy zmusić do korzystania z niej. Kierowcy wolą jeździć Wrzosową, może z przyzwyczajenia ją wybierają – przyznaje Piotr Tokar z Kancelarii Prezydenta w Urzędzie Miasta w Kielcach, gdzie zostali przeniesieni pracownicy zajmujący się organizacją ruchu w Kielcach.

- Tranzyt ciężkich pojazdów jest wyznaczony ulicą Pileckiego. Znaku ograniczającego tonaż nie możemy na razie postawić na Wrzosowej, ponieważ przy niej znajdują się firmy oraz duże sklepy, do których muszą dojechać ciężkie samochody. Na pewno ich ruch nie zostanie całkowicie wyeliminowany a tiry będą musiały wjechać na Wrzosową albo od strony Karskiego albo od Wojska Polskiego.

Dodaje, że wiosną zostaną przeprowadzone badania ruchu na ulicy Wrzosowej i Pileckiego, na ich podstawie zostaną podjęte decyzje.

- Wcześniej nie mogliśmy ich przeprowadzić, ponieważ po otwarciu ulicy Pileckiego rozpoczął się remont ulicy Wapiennkowej, potem innych w okolicy a teraz trwa Popiełuszki – tłumaczy urzędnik. - Przepisy opisują szczegółowo, kiedy mogą być przeprowadzone badania ruchu i najwcześniej możemy je wykonać w kwietniu lub maju. Potrwają dwa tygodnie. Po ich opracowaniu będziemy wiedzieli, czy na Wrzosowej jest potrzeba ustawienia znaku ograniczającego tonaż samochodów i w jakim zakresie możemy to zrobić- wyjaśnia.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czytać że zrozumieniem 2

Większość tu piszących nie rozumie po co ten artykuł. Ano po to żeby właśnie wyjaśnić po co tyle milionów poszło w błoto, to mogli nie robić Pileckiego a za połowę tych milionów nowy asfaltu położyć na Wrzosowej to tych tirów nie było by tak słychać a tak tłuczą i tłuczą się po wertepach!!!!!

L
Lit
6 grudnia, 15:28, Kamil:

To sa tempaki dopiero przeszkadza mu tak jak temu co na wies sie przeprowadzil i dzwoni ze skarga ze krowa ryczy

Haha a do szkoly chodziles? Tępaku pamietaj przez ę

K
Kamil

To sa tempaki dopiero przeszkadza mu tak jak temu co na wies sie przeprowadzil i dzwoni ze skarga ze krowa ryczy

c
czytać ze zrozumieniem
2 grudnia, 22:28, Mietek:

Ulica Pileckiego to pieniądze wyrzucone w błoto. Ciekawe po co tam buspasy? Ile linii autobusowych tam jeździ i jak często?

2 grudnia, 22:59, Gość:

Jedna co dwie godziny? No i złotówy.

3 grudnia, 00:09, Gość:

Dokładnie, cały odcinek od skrzyżowania ze Ściegiennego to pomyłka 😂 a spróbujcie się włączyć do ruchu z Karskiego na Pileckiego w stronę miasta w godzinach szczytu zestawem 40t 🙂. Życzę powodzenia, nie dziwię się że chłopaki z effectora jeżdżą Wrzosową.

3 grudnia, 8:02, Gość:

Buspasy są po to, aby dostać dotację unijną

Widzę że większość komentujących nie zrozumiała artykułu i jego założeń (ale po poziomie wypowiedzi wcale się nie dziwię). Chodzi o to że miasto wykłada 30mln aby właśnie odciążyć ul. Wrzosową ( pkt. 1 założenia inwestycji - proszę poczytać). Niestety to się nie udało i pytanie brzmi - dlaczego. Swoją drogą wypowiedź Pana z UM że tiry jeżdżą z przyzwyczajenia jest żenujące.

G
Gość
2 grudnia, 21:31, Kielczanin:

Budują się d e b i l e w dzielnicy przemysłowej a później protestują :) ...jesteście żenująco głupi.

Chyba nie widziałeś ulic przemysłowych raczej na obrzeżu miasta a nie w jego centrum przy lesie, bo chyba jest las? Co? Jeden zakład to nie daje dzielnicy przemysłowej. Po drugie jeżdżą szybko po dziurawej ulicy

G
Gość

Ulica Pileckiego strzał w dziesiątkę codziennie nią jeżdżę odciążyla ul. Wrzosówą. Rano jest ruch jak wszędzie gdzie są szkoły ale w późniejszych godzinach a odbieram stamtąd dziecko praktycznie go nie ma... Protestują mieszkańcy czy deweloperzy którzy niemal w granicach pasa budują bloki...

G
Gość

Tiry wiążące towary przez cały kraj przenieś na tory to rozwiąże problem

G
Gość
2 grudnia, 22:28, Mietek:

Ulica Pileckiego to pieniądze wyrzucone w błoto. Ciekawe po co tam buspasy? Ile linii autobusowych tam jeździ i jak często?

2 grudnia, 22:59, Gość:

Jedna co dwie godziny? No i złotówy.

3 grudnia, 0:09, Gość:

Dokładnie, cały odcinek od skrzyżowania ze Ściegiennego to pomyłka 😂 a spróbujcie się włączyć do ruchu z Karskiego na Pileckiego w stronę miasta w godzinach szczytu zestawem 40t 🙂. Życzę powodzenia, nie dziwię się że chłopaki z effectora jeżdżą Wrzosową.

To światła postawią są już jakieś na pileckiego, i wyjadą wtedy specjalnie dla effectora postawią, a inne ciężarówki nie będą na wrzosowej jeździć bo robią sobie skróty przez wrzosową do kopalni po piach

G
Gość
3 grudnia, 9:46, Gość:

Szkołę przenieśli do byłego informatyka ,a sygnalizacji świetlnej nie.

Przejście dla dzieci przy nowej szkole to hardkor i nie lada odwaga.

Jeden dzień dyżuru nieoznakowanego radiowozu i plik mandatów dla kierowców gwarantowany , a na koniec dnia służby wniosek o sygnalizację świetlną. Lepiej żeby do tragedii nie doszło.

Na całej wrzosowej niech wybudują progi zwalniające i dodatkowe światła i wtedy ciężarówkom odechce się jazdy przez tą ulicę

G
Gość
3 grudnia, 10:19, mieszkaniec centrum:

Zaraz zaraz...zakłady produkcyjne i ciężarówki są tam od 30-40 lat a domy od max 20 czy nowe bloczki od zaledwie kilku więc gdzie mieli głowę ludzie którzy wybierali to miejsce doskonale wiedząc że jest to dzielnica przemysłowa. Zawsze tak było że Wrzosowa, Zagnańska, Olszewskiego, Witosa, Górna, Rolna, Zbożowa były terenami przemysłowymi na które teraz zaczynają się wpychać bloki developerskie i towarzystwo zaczyna grymasić że głośno. Trzeba było myśleć gdzie się kupuje mieszkanie czy buduje dom a nie teraz robić z siebie kre tyna :)

Zaraz zaraz jaka ulica przemysłowa 1 zakład który ma dobre samochody, do niego nie dojeżdżają wywrotki, które jeżdżą wrzosową do biedronki też nie. Właśnie te wywrotki- tzw. Patelnie jeżdżą do kopalni i skrót mają na wrzosowej niech te jeżdżą Pileckiego. Na wrzosowej oprócz świateł jeszcze duże progi zwalniające winny być to wtedy nie było by wogóle ciężarówek

2 b
3 grudnia, 10:19, mieszkaniec centrum:

Zaraz zaraz...zakłady produkcyjne i ciężarówki są tam od 30-40 lat a domy od max 20 czy nowe bloczki od zaledwie kilku więc gdzie mieli głowę ludzie którzy wybierali to miejsce doskonale wiedząc że jest to dzielnica przemysłowa. Zawsze tak było że Wrzosowa, Zagnańska, Olszewskiego, Witosa, Górna, Rolna, Zbożowa były terenami przemysłowymi na które teraz zaczynają się wpychać bloki developerskie i towarzystwo zaczyna grymasić że głośno. Trzeba było myśleć gdzie się kupuje mieszkanie czy buduje dom a nie teraz robić z siebie kre tyna :)

Zakłady produkcyjne mają b.dobre samochody-tiry które jadą powoli i ich nie słychać, ale do zakładów produkcyjnych nie jeżdżą tzw. Patelnie o wywrotki a te jeżdżą bardzo szybko i takie właśnie blaszaki słychać i niebezpiecznie dla dzieci. I Żadna to ulica przemysłowa jest. Dwa zakłady na krzyż baaaa jeden.

2 b
3 grudnia, 9:46, Gość:

Szkołę przenieśli do byłego informatyka ,a sygnalizacji świetlnej nie.

Przejście dla dzieci przy nowej szkole to hardkor i nie lada odwaga.

Jeden dzień dyżuru nieoznakowanego radiowozu i plik mandatów dla kierowców gwarantowany , a na koniec dnia służby wniosek o sygnalizację świetlną. Lepiej żeby do tragedii nie doszło.

Właśnie świateł brak, może jakby na każdym przejściu były światła to dużo samochodów by zrezygnowało z wrzosowej

G
Gość
3 grudnia, 08:59, Gość:

Buspasy na Pileckiego są po to aby zachęcić kierowców do przesiadki w autobusy zgodnie z trendem unijnym dlatego Unia dała pieniądze. Żeby zaścianek wiedział co dobre. A tranzytu nie będzie jak zbudowana zostanie obwodnica Kielc. Nie ma co przeŕzucać tranzytu między ulicami bo wszędzie znajdzie się żłobek, przedszkole czy osiedle mieszkaniowe. Trzeba zbudować obwodnicę.

3 grudnia, 09:23, Gość:

OBWODNICA - i to jest najlepsze rozwiązanie, ale w naszych warunkach to odległa przyszłość, więc puki co, trzeba zastosować rozwiązania tymczasowe. Ulica Pileckiego ma dobrą nawierzchnię, więc tirów nie słychać tak jak na połatanej, podziurawionej i wyboistej Wrzosowej.

Rozwiązania tymczasowe są bardzo niebezpieczne bo z czasem przestają być tymczasowe tylko stałe. Takie przenoszenie ruchu z jednej ulicy na drugą nie rozwiąże problemu tranzytu. Musi być obwodnica. Im bardziej uciążliwy będzie ruch na Wrzosowej tym większa motywacja będzie do budowy obwodnicy.

m
mieszkaniec centrum

Zaraz zaraz...zakłady produkcyjne i ciężarówki są tam od 30-40 lat a domy od max 20 czy nowe bloczki od zaledwie kilku więc gdzie mieli głowę ludzie którzy wybierali to miejsce doskonale wiedząc że jest to dzielnica przemysłowa. Zawsze tak było że Wrzosowa, Zagnańska, Olszewskiego, Witosa, Górna, Rolna, Zbożowa były terenami przemysłowymi na które teraz zaczynają się wpychać bloki developerskie i towarzystwo zaczyna grymasić że głośno. Trzeba było myśleć gdzie się kupuje mieszkanie czy buduje dom a nie teraz robić z siebie kre tyna :)

G
Gość

Szkołę przenieśli do byłego informatyka ,a sygnalizacji świetlnej nie.

Przejście dla dzieci przy nowej szkole to hardkor i nie lada odwaga.

Jeden dzień dyżuru nieoznakowanego radiowozu i plik mandatów dla kierowców gwarantowany , a na koniec dnia służby wniosek o sygnalizację świetlną. Lepiej żeby do tragedii nie doszło.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3