Miejski Zarząd Dróg zleci analizę miejsc parkingowych i ruchu w śródmieściu

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Zaktualizowano 
Czy przez centrum Kielc może jeździć więcej autobusów miejskich, jak zmienić strefę płatnego postoju, czy można ją powiększyć a może całkowicie przeorganizować - na te pytania ma odpowiedzieć analiza ruchu w śródmieściu Kielc. Miejski Zarząd Dróg szuka firmy, która wykona analizę do końca roku.

O zmianach dotyczących parkowania czy komunikacji miejskiej w śródmieściu mówi się od dłuższego czasu. Miejski Zarząd Dróg chce poszerzyć strefę płatnego postoju, podnieść opłaty za bilet parkingowy . Są też pomysły wprowadzenia autobusów do centrum Kielc na większą skalę niż obecnie. Radni w swoich interpelacjach też domagają się zmian, wyznaczenia dodatkowych miejsc parkingowych w centrum Kielc, między innymi na ulicach Kapitulnej, Leśnej Dużej, Małej czy otworzenia ulic dla ruchu, na przykład skrzyżowania Paderewskiego i Sienkiewicza.

– Te wszystko sprawiło, że zdecydowaliśmy się zlecić analizę ruchu w śródmieściu . W ubiegłym roku podobne opracowanie zostało wykonane w związku z budową parkingu pod placem Wolności. Inżynierowe ruchu bardzo szczegółowo zbadali zachodnią część strefy , zmierzyli potoki ruchu, rotację samochodów na miejscach parkingowych , przepytali mieszkańców, jak oceniają strefę i jak zmian oczekują- informuje Jarosław Skrzydło , rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. – I chcemy zlecić podobne opracowanie dla całego śródmieścia . Spodziewamy się odpowiedzi na pytania, jak można zmienić strefę, gdzie można poszerzyć, wyznaczyć nowe miejsca parkingowe, a może zmienić sposób parkowania - dodaje. – Chcemy się dowiedzieć, czy można wpuścić do centrum więcej autobusów, na które ulice, na przykład na Kościuszki, Wesołą i gdzie jest możliwość wyznaczenia zatok autobusowych.

Przedmiotem analizy będzie też organizacja ruchu na ulicach. Urzędnicy spodziewają odpowiedzi, gdzie można wprowadzić samochody , które jezdnie zamknąć czy jest potrzeba zmiany kierunku ruchu na drogach jednokierunkowych.

- Jest to bardzo szeroki temat i poszukujemy specjalistycznej firmy , która wykona taką analizę. Na pewno będzie ona spoza Kielc. Nie ogłaszamy przetargu. Wysyłamy oferty do kilku firm i wybierzemy tę, która da najkorzystniejsze warunki - informuje rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, Jarosław Skrzydło. – Umowę chcemy podpisać we wrześniu, analiza powstanie do końca roku.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Najbardziej niebezpieczne samochody

Mógłbyś zostać kierowcą ciężarówki?


Kontrolki w samochodzie. Co znaczą?


Jak jeździć, by nie uprzykrzać życia innym?


Gdzie jest najwięcej wypadków w Polsce?


polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zwiększyć częstotliwość autobusu 103. Można bez przesiadek przejechać całe miasto. Na trasie tej linii znajduje się mnóstwo szkół i ważne urzędy. Gdyby jeszcze w obie strony jechał przez ścisłe centrum (Katedra i UM) to na pewno wiele osób zostawiłoby samochód w domu.

p
prezydent

Cena za parkowanie w centrum nie powinna być niższa niż 500 zł za pół godziny. Zakaz wjazdu dla wszelkiej maści TKI...

w
wiemjakjest

Właściciele pojazdów z rejestracją TKI powinni bezwzględnie parkować na obrzeżach miasta. Na przykład na Cedzynie, w Mójczy, na Słowiku itp. Do centrum tylko autobusem lub hulajnogą.

o
owaki

Trzeba wprowadzić całkowity zakaz parkowania samochodów na chodnikach. Buraki nie przestrzegają przepisów i parkują na wąskich chodnikach nie zostawiając 1,5 metra dla pieszych. Kobieta z wózkiem musi dymać po ulicy bo nijak nie przejdzie. Nie tylko ona zresztą.

G
Gość

Fajnie niech zrobia po 50 zl , idzie jesien pies z kulawa noga w centrum sie nie pojawi, beda golebie I urzedasy

O
O co chodzi

Jaki cel przyświecał przebudowie ulicy Wapiennikowej skoro całkowicie w godzinach szczyutu jest zablokowana ul.Husarska od Krakowskiej do Ściegiennego? Wydano miliony i pytam po co skoro nie usparwniło ruchu ,a jeszcze pogorszyło.

4koł
2 września, 17:52, Gość:

Wyższe opłaty za parkowanie w Centrum. 5 zł za pierwsze 30 min. 10 zł za godzinę, 10 zł za każdą rozpoczętą następną godzinę. Poszeszenie strefy płatnej. Ograniczenie miejsc parkingowych np. poprzez przywrócenie trawników na ul. Staszica, które zostały zlikwidowane na rzecz parkingu wzdłuż ulicy, zakaz parkowania na Warszawskiej od Rynku do IX wieków. W ścisłym centrum na ulicach nie powinny stać samochody na ulicach. Dla Kielczan spoza Kielc należy wybudować parkingi typu parkuj i jedź na obrzeżach miasta przy pętlach autobusowych aby mieli gdzie zaparkować i nie narzekali, że nie mogą wepchnąć się samochodem do centrum.

2 września, 22:05, Kamil:

Pełna zgoda! W pierwszej kolejności ceny za parkowanie w centrum musi być droższe, żeby mniej osob pchało się samochodami a więcej wybierało komunikację publiczną.

Ciebie zjebany 500 plusie nie będzie stać nigdy na auto, więc rozumiemy twoją frustrację.

a
asek

O wzięli się kretyni do roboty! O 20 lat za późno!

K
Kamil
2 września, 17:52, Gość:

Wyższe opłaty za parkowanie w Centrum. 5 zł za pierwsze 30 min. 10 zł za godzinę, 10 zł za każdą rozpoczętą następną godzinę. Poszeszenie strefy płatnej. Ograniczenie miejsc parkingowych np. poprzez przywrócenie trawników na ul. Staszica, które zostały zlikwidowane na rzecz parkingu wzdłuż ulicy, zakaz parkowania na Warszawskiej od Rynku do IX wieków. W ścisłym centrum na ulicach nie powinny stać samochody na ulicach. Dla Kielczan spoza Kielc należy wybudować parkingi typu parkuj i jedź na obrzeżach miasta przy pętlach autobusowych aby mieli gdzie zaparkować i nie narzekali, że nie mogą wepchnąć się samochodem do centrum.

Pełna zgoda! W pierwszej kolejności ceny za parkowanie w centrum musi być droższe, żeby mniej osob pchało się samochodami a więcej wybierało komunikację publiczną.

G
Gość
2 września, 17:52, Gość:

Wyższe opłaty za parkowanie w Centrum. 5 zł za pierwsze 30 min. 10 zł za godzinę, 10 zł za każdą rozpoczętą następną godzinę. Poszeszenie strefy płatnej. Ograniczenie miejsc parkingowych np. poprzez przywrócenie trawników na ul. Staszica, które zostały zlikwidowane na rzecz parkingu wzdłuż ulicy, zakaz parkowania na Warszawskiej od Rynku do IX wieków. W ścisłym centrum na ulicach nie powinny stać samochody na ulicach. Dla Kielczan spoza Kielc należy wybudować parkingi typu parkuj i jedź na obrzeżach miasta przy pętlach autobusowych aby mieli gdzie zaparkować i nie narzekali, że nie mogą wepchnąć się samochodem do centrum.

wracaj koles na wies

G
Gość
2 września, 17:52, Gość:

Wyższe opłaty za parkowanie w Centrum. 5 zł za pierwsze 30 min. 10 zł za godzinę, 10 zł za każdą rozpoczętą następną godzinę. Poszeszenie strefy płatnej. Ograniczenie miejsc parkingowych np. poprzez przywrócenie trawników na ul. Staszica, które zostały zlikwidowane na rzecz parkingu wzdłuż ulicy, zakaz parkowania na Warszawskiej od Rynku do IX wieków. W ścisłym centrum na ulicach nie powinny stać samochody na ulicach. Dla Kielczan spoza Kielc należy wybudować parkingi typu parkuj i jedź na obrzeżach miasta przy pętlach autobusowych aby mieli gdzie zaparkować i nie narzekali, że nie mogą wepchnąć się samochodem do centrum.

To chyba troll. Wnioskuję po tym, że wszystko napisane przeciwnie niż powinno zostać zrobione.

G
Gość
2 września, 17:52, Gość:

Wyższe opłaty za parkowanie w Centrum. 5 zł za pierwsze 30 min. 10 zł za godzinę, 10 zł za każdą rozpoczętą następną godzinę. Poszeszenie strefy płatnej. Ograniczenie miejsc parkingowych np. poprzez przywrócenie trawników na ul. Staszica, które zostały zlikwidowane na rzecz parkingu wzdłuż ulicy, zakaz parkowania na Warszawskiej od Rynku do IX wieków. W ścisłym centrum na ulicach nie powinny stać samochody na ulicach. Dla Kielczan spoza Kielc należy wybudować parkingi typu parkuj i jedź na obrzeżach miasta przy pętlach autobusowych aby mieli gdzie zaparkować i nie narzekali, że nie mogą wepchnąć się samochodem do centrum.

Chyba ci się coś w głowie wywrocilo. To że jesteś kaleką niemobilna bez samochodu nie oznacza ze ty i tobie podobni będą nas karać kolejnymi podatkami za posiadanie pojazdu.

G
Gość

Wyższe opłaty za parkowanie w Centrum. 5 zł za pierwsze 30 min. 10 zł za godzinę, 10 zł za każdą rozpoczętą następną godzinę. Poszeszenie strefy płatnej. Ograniczenie miejsc parkingowych np. poprzez przywrócenie trawników na ul. Staszica, które zostały zlikwidowane na rzecz parkingu wzdłuż ulicy, zakaz parkowania na Warszawskiej od Rynku do IX wieków. W ścisłym centrum na ulicach nie powinny stać samochody na ulicach. Dla Kielczan spoza Kielc należy wybudować parkingi typu parkuj i jedź na obrzeżach miasta przy pętlach autobusowych aby mieli gdzie zaparkować i nie narzekali, że nie mogą wepchnąć się samochodem do centrum.

G
Gość

Niech robia co chca ja juz mieskam w Wroclawiu

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3