ZOBACZ TEŻ: Rozstrzygnięto konkurs na przebudowę dworca autobusowego - UFO
Od ponad roku przygotowania do tej inwestycji stanęły w miejscu. Przedstawiciele miasta nie mieli z kim rozmawiać, ponieważ zmieniały się władze dwóch spółek kolejowych do których należy budynek dworca i tory.
- Mamy sygnały, że kolej chce się z nami spotkać i wznowić dyskusję w sprawie planowanej inwestycji – przyznaje Tadeusz Sayor, zastępca prezydenta Kielc. – Chcemy jak najszybciej przystąpić do rozmów, już w pierwszych dniach stycznia, aby wiedzieć, na czym stoimy. Kluczowa jest odpowiedź na pytanie, czy kolej w swoich planach przebudowy dworca zgadza się na powstanie parkingu nad torami kolejowymi. Docierają do nas sygnały o wątpliwościach. Dla nas jest to decydujący warunek o przystąpieniu miasta do tej inwestycji. Bez parkingu nie ma ona dla nas sensu i wycofamy się ze współpracy.
Po modernizacji budynku stacji miasto chciało przenieść do niego kilka swoich instytucji. Rozważany był Zarząd Transportu Miejskiego oraz Wydziału Komunikacji . – Parking przed dworcem jest już bardzo zatłoczony, nie wyobrażam sobie przenosin ratuszowych wydziałów bez powstania nowych miejsc postojowych- przyznaje prezydent.
W ubiegłym roku miasto podpisało porozumienie z Polskimi Kolejami Państwowymi ( do tej spółki należy dworzec) i Polskimi Liniami Kolejowymi ( do tej spółki należą tory) w sprawie przygotowania studium wykonalności. Dokument ma odpowiedzieć na kluczowe pytania dotyczące inwestycji. – Jeśli kolejarze nie zgodzą się na budowę parkingu to nie ma sensu zlecać wykonania tego dokumentu, ponieważ kosztuje on kilkaset tysięcy złotych – informuje prezydent.
Plan przebudowy dworca obejmuje modernizację budynku i poszerzenie jego funkcji. Parter zostanie dla pasażerów, a wyższe kondygnacje zajmą miejscy urzędnicy. Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę peronów oraz modernizacje torów, nad którymi powstanie platforma służąca, jako parking. Wjazd na nią będzie możliwy od strony miasta jak i Czarnowa. Przebudowany zostanie również plac Niepodległości przed dworcem kolejowym oraz podziemne przejście.
Miasto, Polskie Linie Kolejowe i Polskie Koleje Państwowe zamierzają ubiegać się o dofinansowanie przedsięwzięcia przez Unię Europejską. Projekt ma być zrealizowany do 2020 roku.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?