Ulice Karczunek mało kto zna, bo nie ma kluczowego znaczenia dla układu komunikacyjnego Kielc, ale to się miało zmienić. Ta gruntowa droga łączy ulicę Witosa i Warszawską.
Gdy mieszkańcy osiedla Dąbrowa zaprotestowali przeciwko rozbudowie ulicy Witosa do dwóch jezdni, ówczesny prezydent Kielc Wojciech Lubawski zaproponował kompromis. Ulica Witosa będzie dwujezdniowa od Zagnańskiej do ulicy Karczunek a dalej jednojezdniowa.
Ulica Karczunek miała pełnić rodzaj kanału ulgi, którym część kierowców jechałaby do Warszawskiej, odciążając wąski odcinek ulicy Witosa. Konieczna jednak była budowa tej ulicy. I to zadanie miało być wykonane równolegle z przebudową ulicy Witosa, bo tak byłoby praktyczniej i taniej. Budowa musi być osobną inwestycją finansowaną wyłącznie z budżetu miasta, ponieważ nie dało się jej wprowadzić do unijnego projektu przebudowy Witosa i Zagnańskiej. Jednak do tej pory nic się nie dzieje na ulicy Karczunek.
- Ulica Karczunek ma gotową dokumentację projektową – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg.
- Jest także wydana zgoda na realizację inwestycji drogowej. Zanim jednak rozpoczniemy budowę drogi trzeba położyć wodociąg oraz kanalizacje sanitarną – projekty na budowę tych sieci także są gotowe. Szacunkowy koszt inwestycji to około 6 milinów złotych (bez kanalizacji sanitarnej). Zgłosimy tę inwestycję drogową jako propozycję do budżetu na przyszły rok. Jeśli Rada Miasta zgodzi się zarezerwować te pieniądze, to inwestycja może być wykonana wciągu roku.
Początek przyszłego roku to ostatni dzwonek, aby rozpocząć budowę ulicy Karczunek, ponieważ przebudowa Witosa i Zagnańskiej potrwa do grudnia 2020 roku.
Rozbudowa ulic Zagnańskiej i Witosa to największa inwestycjach drogowa realizowana w tym rozdaniu unijnych pieniędzy. Ulica Zagnańska będzie dwujezdniowa od węzła Skrzetle do ulicy Witosa. Po obu stronach powstaną drogi zbiorcze obsługujące ruch lokalny. Na wysokości ulicy Piaski Małe przewidziane jest małe rondo. Przebudowane zostanie krzyżowanie z Witosa, do którego zostanie włączone przedłużenie ulicy Olszewskiego oraz wybudowane rondo turbinowe.
Ulica Witosa została zaprojektowana, jako dwujezdniowa do ulicy Karczunek a dalej na wysokości osiedla „Dąbrowa” jako jednojezdniowa. Na istniejących skrzyżowaniach ulicy Witosa powstaną ronda. Ulica Witosa zostanie połączona z ulicą Radomską poprzez ulicę Nowoszybowcową, która powstaje za halą sportową „Orlęta”, po przeciwnej stronie niż ulica Szybowcowa. Na skrzyżowaniu Nowoszybowcowej i Radomskiej budowane jest rondo. Na wysokości kościoła przy ulicy Szybowcowej, w miejscu, gdzie stały domy powstaje pętla autobusowa.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Rekordowe polskie budynki. Co o nich wiesz?
Zmiany klimatyczne - czarne scenariusze | Z którą partią ci po drodze? Quiz |
Tu mieszka się najlepiej - ranking jakości życia | Co wiesz o grillowaniu? Quiz |
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?