Bliżej do budowy kieleckiego odcinka trasy ekspresowej S 74. Przetarg na inwestycję planowany już w 2021 roku! [WIDEO, ZDJĘCIA]

Maciej Banachowski
Maciej Banachowski

Wideo

Zobacz galerię (36 zdjęć)
W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę przebiegającego przez Kielce odcinka drogi ekspresowej S 74. Do zaopiniowania przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Kielcach trafiły trzy warianty przebiegu tej trasy przez miasto. Na filmie z drona prezentujemy cały planowany do realizacji odcinek - od węzła Kostomłoty do ulicy Warszawskiej w centrum Kielc.

Po konsultacjach społecznych opracowano trzy warianty rozwiązań w ramach ekspresowej trasy. Wszystkie zakładają skierowanie ruchu tranzytowego na poziom -1 w stosunku do obecnego na przeważającym odcinku.

Teraz wszystkie warianty trafiły do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach, która podejmie decyzję w sprawie wyboru wariantu i wyda tak zwaną decyzję środowiskową dla inwestycji.

Wariant pierwszy (tak zwane mury) zakłada przebieg trasy ekspresowej na poziomie -1 (w odkrytym wykopie i murach oporowych w miejscach skrzyżowań dwupoziomowych i węzłów oraz wzdłuż ulicy Jesionowej.

Wariant drugi rekomendowany (tak zwany „2 tunele") zakłada wykopy zamknięte na dwóch krótkich fragmentach pod skrzyżowaniem z ulicą Olszewskiego oraz między Klonową a Warszawską. W obu wariantach planowane są dwa nowe węzły Hubalczyków i Zagnańska.

Wariant trzeci (tak zwany tunel) zakłada budowę tunelu głębokiego między planowanym węzłem Hubalczyków, a węzłem Bocianek, który byłby przebudowany.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach rekomenduje wariant drugi, czyli „2 tunele”. Jak podkreśla Małgorzata Pawelec, rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach planowane rozwiązania w obrębie przejścia przez Kielce drogi ekspresowej S74 zakładają utrzymanie wszystkich dotychczasowych połączeń lokalnych między południową a północną częścią miasta przy wdrożeniu bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych.

- Budowa miejskiego odcinka drogi S74 jest zapisana w Programie Budowy Dróg Krajowych w ramach dostępnego limitu finansowego – informuje Małgorzata Pawelec. - W związku z tym, po otrzymaniu decyzji środowiskowej, w przyszłym roku planujemy ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w trybie projektuj i buduj – dodaje.

Około 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S74 Piotrków Trybunalski – Opatów – Kielce – Nisko w granicach Kielc będzie biegł po śladzie istniejącej drogi krajowej numer 74, a ruch tranzytowy zostanie oddzielony od ruchu lokalnego. Nowa droga połączy istniejący węzeł Kielce Zachód (Kostomłoty) wybudowany w ramach obwodnicy Kielc z węzłem Bocianek powstałym w ramach odcinka S74 Kielce – Cedzyna. Dzięki nowej drodze skrócony zostanie czas podróżowania tranzytem między Łódzkiem a Podkarpaciem, jednocześnie ułatwiony będzie dojazd do samych Kielc. Poprawę odczują w pierwszej kolejności kierowcy, którzy aktualnie stoją w korkach na jednojezdniowym kieleckim odcinku drogi numer 74 przy węźle Kielce Zachód, ale i mieszkańcy miasta z uwagi na redukcję hałasu i poziomu zanieczyszczeń.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Najtaniej i prosto

żeby wyprowadzić tranzyt z miasta najszybciej zbudować 2 km nowej drogi-łącznik ze szczytu Świętokrzyskiego prosto za OBI(Praktikerem) wzdłuż ogrodów działkowych (Gustawa Morcinka) i wpiąć do dwupasmówki za budynkami Uniwersytetu. Będzie połączenie drogi z Cedzyny z Wiśniówką i obwodnicą.

D
Dlaczego przez miasto

Absolutnie nie może być tranzytu przez miasto. Jak stoję na światłach na Warszawskiej to liczę ile tirów przejeżdża tranzytem przez miasto.

TRanzyt z kierunku Łodzi trzeba skierować na obwodnicę i do Wiśniówki, potem do nowego ronda Szybowcowa i (tymczasowo) pod Exbud i na Cedzynę. i odwrotnie to samo. Docelowo z ronda Szybowcową na Masłów i na pierwszym lewym łuku nowa droga w prawo na południe przez górę, między ogrodami działkowymi, dalej między Domaszowicami a Wolą Kopcową i wpięcie do dwupasmówki na Cedzynę.

S
Suhur Mash-ha

A może by tak ominąć miasto?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3