"Bareja w Urzędzie Miasta w Kielcach". Interesant był w ratuszu, ale... musiał umówić się telefonicznie

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Mieszkaniec Kielc umówił się w Urzędzie Miasta na wyrejestrowanie starego samochodu. W czasie tej wizyty nie wydano mu dowodu rejestracyjnego nowego wozu, choć był gotowy. - Musiałem umówić się drugi raz i nie mogłem zrobić tego osobiście, mimo że byłem w ratuszu. Musiałem dzwonić. To jest jakieś szaleństwo, jak z filmów Barei – napisał do nas Czytelnik.

- Umówiłem się telefonicznie na wyrejestrowanie pojazdu po kasacji – opisuje Czytelnik. - Kiedy udało mi się znaleźć pokój numer 10 i zwyciężyć walkę z wpłatomatem, który działa jak w najgłębszych radzieckich czasach (precyzja wirtualnej klawiatury jest godna skrzyni biegów łady 2107) zapytałem, czy mogę odebrać jeszcze dowód rejestracyjny nowego pojazdu. Okazało się, że na czynność trwającą minutę również trzeba się zapisać. Pobiegłem piętro niżej do informacji i wyraziłem chęć zapisania się na następny dzień, bo tylko tak można. Pani odpowiedziała, że muszę do niej zadzwonić, ponieważ jest zakaz umawiania wizyt w okienku. Przez chwilę zobaczyłem przed oczami towarzysza Gierka śmiejącego się do rozpuku. Nie mogłem uwierzyć jak radośnie traci się czas obywatela nawet na błahe czynności.

Rzecznik prasowy prezydenta Kielc, Tomasz Porębski wyjaśnia, że pandemia wpłynęła na ilość załatwianych spraw, jak i na sposób obsługi interesantów w Wydziałach Komunikacji. - Obecnie Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Kielce obsługuje dziennie około 350 interesantów. Wszystkie osoby, które przychodzą do wydziału, ze względów sanitarnych, jak i organizacyjnych muszą wcześniej umówić wizytę.

Obecnie do Wydziału Komunikacji rezerwacja wizyty odbywa na kilka sposobów:
- telefonicznie poprzez telefon 41 3676099 lub 41 3676499 od 7.30 i internetowo przy użyciu strony https://umowwizyte.kielce.eu/ - w tej rezerwacji wolne terminy DO REJESTRACJI POJAZDÓW są dostępne do około 8.30 – 9.00, natomiast terminy na ODBIÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO są dostępne do około 12.00

- internetowo można umówić się z dnia na dzień używając formularza https://umowwizyte.kielce.eu/umow-wizyte-formularz-rejestracyjny-stanowiska-a.html - W tej rezerwacji DO REJESTRACJI POJAZDÓW na terminy należy rejestrować się punktualnie o godzinie 7.30 (dzisiaj godziny były dostępne do godziny 7.50), natomiast terminy na ODBIÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO są dostępne do około 11.00.

- internetowo na terminy odległe na następny tydzień używając formularza https://umowwizyte.kielce.eu/umow-wizyte-formularz-rejestracyjny-stanowiska-a-dlugoterminowe.html - w tej rezerwacji na terminy należy się rejestrować w każdy piątek w godzinach pracy urzędu (7.30-15.30). W tej rezerwacji wolne terminy są dostępne zazwyczaj przez cały piątek, a często są dostępne do niedzieli.

- Jeśli nie ma możliwości skorzystania z żadnej z tych możliwości umówienia wizyty, należy przesłać dokumenty pocztą lub zostawić je na kancelarii w Urzędzie Miasta Kielce (wejście od strony Rynku, parter pokój nr 12) wraz z wypełnionym wnioskiem i opłatami. Koniecznym jest, aby na wniosku bezwzględnie znalazł się numer telefonu do kontaktu. Jeśli dokumenty są kompletne, urzędnik kontaktuje się z wnioskodawcą i umawia go na dogodny termin do odbioru dokumentacji po rozpatrzeniu wniosku – informuje rzecznik prasowy prezydenta Kielc, Tomasz Porębski.

Dodaje, że przyjęty system umawiania zabezpiecza interesantów Wydziału Komunikacji przed gromadzeniem się i nie dopuszcza do rozprzestrzeniania się koronawirusa covid-19. - Każdy interesant przychodzi na umówioną godzinę i jest obsługiwany bez zwłoki, gdyż urzędnik na stanowisku ma przeznaczony czas do obsługi umówionego Klienta. Na obecną chwilę jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ umówione osoby czują się bezpiecznie i nie tracą czasu na oczekiwanie na swoją kolej, w grupie osób, jak to miało miejsce wcześniej w systemie przywoławczym wykorzystywanym przez Biuro Rejestracji Pojazdów - twierdzi. - Brak interesanta przy stanowisku w danej chwili może oznaczać, że umówiona osoba za chwilę zjawi się na wyznaczoną porę i zarezerwowany dla niej czas wykorzystuje ktoś inny. Urząd stara się nie dopuszczać do takich sytuacji, dlatego unika się obsługi osób nieumówionych.

Ponadto w ostatnim tygodniu maja została przeprowadzona internetowa ankieta preferencji dotycząca sposobu obsługi / umawiania wizyt w Wydziale Komunikacji w Urzędzie Miasta Kielce. Ze złożonych w ankiecie wypowiedzi wynika, że zdecydowana większość opowiada się za możliwością umawiania się telefonicznie lub przy użyciu formularzy internetowych – 89,5procent oddanych głosów. Za systemem przywoławczym – stacjonarnym obowiązującym przed pandemią opowiedziało się 10,5 procent respondentów.

Rzecznik nie wyjaśnił jednak dlaczego czasem w działaniu urzędu brakuje rozsądku.

Kolejna próba oszustwa w sieci

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ale jaja! To z punktu widzenia petenta nie jest wcale zabawne!Panie Prezydencie!proszę przyjrzeć się wreszcie pracy swoich Wydziałów i bzdurnym zarządzeniom na terenie Urzędu!

M
Mariola

Paranoja.

R
Róża

No czyż to nie chory kraj,w pociągach cały przedział,w sklepie setki klientów,w kościele full a w urzędzie nie tylko miasta absurd, widać the end is near (koniec jest bliski)

Dodaj ogłoszenie