Kobieta wystawiła na sprzedaż w internecie frezarkę do paznokci. We wtorek skontaktowała się z nią osoba rzekomo zainteresowana zakupem. Powiedziała, że wyśle 22-latce link do finalizacji transakcji.
- Gdy 22 – latka w niego kliknęła, została przekierowana na stronę banku, gdzie zalogowała się na konto, po czym automatycznie została „wyrzucona” ze strony. Kilka chwil później na telefon kobiety zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika jej banku. Informował ją, że została ona oszukana i musi wygenerować kod BLIK, który zablokuje wszelkie wypłaty z konta – opisuje młodszy aspirant Małgorzata Perkowska-Kiepas, rzecznik prasowy kieleckiej policji.
22-latka wykonywała polecenia rozmówcy, wygenerowała dwa kody blik. I choć otrzeźwienie przyszło niebawem, z konta młodej kobiety już znikło 5,5 tysiąca złotych.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?