Provident Polska wydał oświadczenie w sprawie informacji UOKiK o złożeniu pozwu przeciwko tej firmie. Sprawa dotyczy niezwracania części składki ubezpieczeniowej i kosztów obsługi pożyczki w domu w przypadku ...

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
Provident Polska wydał oświadczenie w sprawie informacji UOKiK o złożeniu pozwu przeciwko tej firmie. Sprawa dotyczy niezwracania części składki ubezpieczeniowej i kosztów obsługi pożyczki w domu w przypadku wcześniejszej spłaty.

Provident Polska zapewnia w oświadczeniu, że zawsze skrupulatnie przestrzega prawa. Wszystkie umowy pożyczkowe były pozytywnie zaopiniowane przez niezależnych ekspertów z dziedziny prawa. W oświadczeniu napisano, że klient przed zawarciem umowy jest dokładnie poinformowany o jej warunkach. Dalsze wyjaśnienia firma złoży po zapoznaniu się z pozwem.

UOKiK w związku ze skargami konsumentów postanowił przyjrzeć się wzorcom umów stosowanych przez firmę Provident Polska - instytucji finansowej, która udziela szybkich pożyczek. W skierowanym właśnie do sądu pozwie przeciwko temu przedsiębiorcy Urząd kwestionuje postanowienie, zgodnie z którym w przypadku wcześniejszej spłaty pożyczki nie zwraca on: składki ubezpieczeniowej oraz kosztów związanych z obsługą pożyczki w domu. Zdaniem Urzędu, działając w ten sposób, przedsiębiorca czerpie nieuzasadnione korzyści za okres, w którym nie korzystamy z jego usług.

Ubezpieczenie kredytu chroni przedsiębiorcę przed ryzykiem związanym z brakiem jego spłaty. W momencie, w którym ryzyko to już nie istnieje, czyli wcześniejszej spłaty, konsumentowi przysługuje zwrot zapłaconej składki. Provident proponuje też konsumentom udzielanie i obsługę pożyczki w domu - za taką usługę muszą oni dodatkowo zapłacić. Zdaniem Urzędu, ta opłata również powinna być zwrócona za czas, w którym przedsiębiorca nie odbiera rat pożyczki w miejscu zamieszkania konsumenta.

W związku z tym, konsument, który decyduje się na spłatę pożyczki przed terminem, zobowiązany jest do wpłacenia kwoty obejmującej koszty obsługi pożyczki w domu i składki ubezpieczeniowej za cały okres trwania umowy. W opinii UOKiK, opłaty powinny być pobierane proporcjonalnie do rzeczywistego czasu trwania umowy, czyli dnia, w którym wcześniej spłacimy zobowiązanie.

UOKiK uznał, że postanowienie stosowane przez Provident Polska rażąco narusza interesy konsumentów.

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!