Region Polski Wschodniej zdecydowanie lepiej oceniają inwestorzy, którzy nie inwestowali w naszym kraju niż ci którzy działają w Polsce.

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
Z badania Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych wynika, że 83 procent firm prowadzących działalność w naszym kraju - polskich i zagranicznych - nie jest zainteresowana rozpoczęciem w ciągu najbliższych dwóch lat inwestycji na wschodzie Polski.

By zmienić ten stan rzeczy, do 2015 roku Agencja planuje przeznaczyć 86 milionów złotych, ze środków unijnych, na promocję 5 wschodnich województw kraju - wynika z wypowiedzi Agnieszka Wojnarowskiej z PAIiIZ-u.

Podkreśla, że bardzo ważne dla lepszego postrzegania Polski wschodniej jest przezwyciężenie stereotypów - na początku wśród mieszkańców tego regionu. Wojnarowska dodała, że ten region Polski ma bardzo wiele do zaoferowania przyszłym inwestorom - między innymi dobrze wykształconą kadrę i bliskość rynków zza naszej wschodniej granicy.

Wśród dziedzin, które mogą cieszyć się zainteresowaniem wymienia na przykład przemysł maszynowy, lotniczy, meblowy, turystykę biznesową.
W badaniu przeprowadzonym na zlecenie PAIiIZ-u wzięło 1000 firm działających w Polsce.


Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!